Cine și cât a vândut de Black Friday 2012 din rândul magazinelor locale

Autor:  | Publicat în:  Statistici Companii 1.356 ori
<b>Cine și cât a vândut de Black Friday 2012 din rândul magazinelor locale</b>Luni și marți au fost trimise o suită de comunicate referitoare la Black Friday 2012 și rezultatele înregistrate de diverse magazine online. eMAG a reușit să domine piața, este de departe și cel mai mare magazin online din dot ro, dar a avut și...

Luni și marți au fost trimise o suită de comunicate referitoare la Black Friday 2012 și rezultatele înregistrate de diverse magazine online. eMAG a reușit să domine piața, este de departe și cel mai mare magazin online din dot ro, dar a avut și o campanie de promovare bine pusă la punct.

1. eMAG

  • 1600 de comenzi pe minut;
  • 2.6 milioane de vizite;
  • vânzări de 12 milioane euro în o singură zi;
  • peste 120.000 de produse comercializate;
  • 140 de angajați lucrează în 3 schimburi pe parcursul a 7 zile spre a livra comenzile;
  • 92.000 de comenzi pe site și peste 150.000 de produse la finele lui 23 noiembrie / Black Friday.

2. Flanco

  • reducerile de Black Friday au fost valabile între 23 - 25 noiembrie;
  • vânzări de 55 milioane lei cu 80% peste prima ediție Black Friday din 2011;
  • peste 100.000 de produse vândute, peste 500.000 de vizitatori în magazinele Flanco;
  • 15% din produsele vândute au fost ultrabook-uri;
  • de succes comercial s-au bucurat și televizoarele cu ecran plat sau mașinile de spălat;
  • vânzările dintr-o singură zi au fost egale cu cele dintr-o lună întreagă.

3. Koyos.ro

  • cel mai mic down-time, de doar 7 minute și asta în contextul în care mai toate magazinele ce au participat la Black Friday au căzut,
  • comenzi de 20 de ori mai mari decât în o zi obișnuită;
  • peste 6000 de comenzi în cadrul Black Friday 2012;
  • cele mai dorite produse au fost laptopurile, telefoanele mobile și produsele pentru baie;
  • pe durata campaniei Black Friday au avut 500.000 de vizitatori și 2.5 milioane pagini vizitate.

4. F64.ro

  • 5800 de comenzi în cadrul Black Friday;
  • valoare totală a comenzilor în weekendul Black Friday - 1.47 milioane euro;
  • peste 80% din comenzi au fost livrate;
  • 74% din vânzări au venit prin magazinul online;
  • trafic pe site de peste 20 de ori mai mare decât în o zi obișnuită;
  • showroomul F64 a fost vizitat de 4500 de persoane, 1000 de persoane în primele ore din 23 decembrie.

5. 2Parale - sistem de afiliere și statistica lor legată de Black Friday 2012

  • vânzări de 15 ori mai mari decât într-o zi obișnuită de vineri;
  • cele peste 200 de magazine din 2Parale au înregistrat 9477 comenzi în valoare de 3.2 milioane lei;
  • comisioane pentru afiliații din sistemul 2Parale de 156.000 de lei - aprox. 35.000 de euro;
  • 1.13 milioane de click-uri în 24 de ore, trafic înregistrat de obicei în 2 săptămâni;
  • 2Parale a fost online 99.8% din timp;
  • cele mai cumpărate produse: cărțile, produsele IT&C, hainele, încălțămintea și accesoriile;
  • 2Parale dispune de 230 de campanii și 14.600 de afiliați înregistrați.

6. Altex

  • cele mai căutate produse: televizoarele LED, frigiderele, mașinile de spălat, laptopurile și tabletele;
  • cel mai mare volum de vânzări în prima zi, Black Friday a fost menținut pe parcursul a trei zile;
  • 6 milioane de euro pe 23 noiembrie.

7. QuickMobile.ro

  • 13.000 de clienți simultan pe site în momentul de vârf de după miez de noapte / 23 noiembrie;
  • ofertele au fost menținute de vineri până luni de dimineață;
  • până la ora 9.00 au depășit numărul de comenzi înregistrat de obicei în 30 de zile;
  • până la 18.00 pe 23 noiembrie aveau peste 130.000 de vizitatori;
  • 3000 de comenzi înregistrate până la ora 7.00.

Acesta a fost Black Friday 2012 pe scurt în mediul online românesc. Sper la o ediție pe 2013 mai bine pusă la punct și extinsă. Au fost și alte magazine ce au desfășurat promoții de Black Friday, dar nu am dat de statistică din partea lor: PCgarage, Azerty.ro, ClickShop.ro ar fi câteva exemple.

Update: Am aflat și cifrele evoMAG. Au atins peste 1 milion de euro. reducerile s-au contorizat la peste 250 de categorii de produse față de aproximativ 100 în 2011. în jurul lui 12.00 au reușit să comercializeze 40% din stoc. Cele mai cerute au fost laptopurile și smartphone-urile. Valoarea medie a comenzilor a fost de 220 euro, față de 150 euro în 2012.

PCgarage.ro a avut oferte la următoarele categorii principale: Televizoare, Tablete, Aparate Foto, Smartphone, Componente PC. Au fost de 20 de ori mai multe comenzi decât în o zi obișnuită. Au avut un stoc de 30.000 de produse. Nu a fost specificată și valorea comenzilor.

Observați diferența dintre eMAG și restul magazinelor online. Știți că eMAG are o cotă de piață uriașă față de competiție - 70% și se extinde spre alte segmente cum ar fi jucăriile, cărțile, turismul. Asta prin eMAG Marketplace. Flanco și Altex au avut vânzări bune. Aceste lanțuri de magazine mizează pe rețeta clasică de retail, față de eMAG care a desfășurat Black Friday exclusiv în mediul online. Mi-aș dori să văd o piață ceva mai fragmentată, ar fi competiție și asta ar duce la prețuri mai bune pentru noi.

Spun sincer că mă așteptam ca 2Parale să aibă rezultate și mai bune. Nu a ajutat faptul că multe dintre magazinele participante au fost căzute, inaccesibile pe parcursul zilei (cel mai celebru caz ar fi evoMAG care pentru mine este supriznător cum a reușit să vândă pentru că de fiecare dată când încercam să le accesez site-ul era imposibil să le parcurg oferta). Am înțeles că Flanco înregistrează comenzi puternice prin 2Parale, dar la un moment dat a cerut oamenilor să le viziteze magazinele, iar pe site erau doar un document PDF cu flyer-ul lor de reduceri. Vă dați seama că asta nu a picat bine pentru afiliați. Poate de aceea au și ales să onoreze toate comenzile, iar cele anulate să fie plătite 50% către afiliat, deși nu a fost achiziționat nimic.

Black Friday nu înseamnă neapărat profit pentru magazinele înscrise ci mai degrabă reclamă. Vă dați seama că multe magazine și-au lărgit baza de clienți cu această ocazie și poate dacă au avut o experiență plăcută vor alege să revină. Pe asta se bazează magazinele mai mici, eMAG dorește doar să-și păstreze cota de piață.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×