Reduceri mincinoase de Black Friday; O spune Consiliul Concurenţei care indică creşteri artificiale de preţuri înainte de această campanie

Autor:  | Publicat în:  Retaileri 1.539 ori
<b>Reduceri mincinoase de Black Friday; O spune Consiliul Concurenţei care indică creşteri artificiale de preţuri înainte de această campanie</b>În ultimii ani am văzut cum retailerii profită de termenul Black Friday pentru campanii ce sunt organizate pe tot parcursul anului, fie că este vară sau toamnă. În mod normal o asemenea promoție are loc doar o singură zi pe an, mai precis în

Discuţiile aprige despre Black Friday sunt întotdeauna un subiect de dispută în online-ul românesc, mai ales când se descoperă că unele preţuri au fost umflate artificiale înainte să fie scăzute la "promoţii". A intrat pe fir şi Consiliul Concurenţei acum, care a anunţat oficial azi că multe dintre campaniile Black Friday de la noi nu respectă legislaţia.

E vorba despre majoritatea comercianţilor online se pare, iar Consiliul Concurenţei a realizat o anchetă sectorială pe această temă. Momentul analizat a fost campania de Black Friday din 2017, când unele preţuri de referinţă au fost crescute sau menţinute artificial. A fost descoperit şi că preţul de referinţă (cel redus la ofertă), a fost mai mare decât nivelul prevăzut de lege.

Şi asta pentru 80% dintre produsele monitorizate. Legislaţia (OG, nr. 99/2000) precizează faptul că orice comerciant care face o reducere trebuia să se raporteze la un preţ de referinţă, adică "cel mai mic preț practicat pentru produs în ultimele 30 de zile pe propria platformă". Aceeaşi analiză a CC a indicat faptul că 29% dintre produsele monitorizate de Black Friday 2017 au avut de fapt un preţ “redus” mai mare decât minimul în cele 30 de zile pentru acele produse.

Practica este una generalizată, pe care am constatat-o cu toţii în ultimii ani, dar ne-a ajutat faptul că au apărut diferite comparatoare de preţ şi addon-uri în Chrome care să ne ajute să aflăm care sunt evoluțiile de preț. Ancheta a arătat şi că peste jumătate din volumul vânzărilor marilor retaileri sunt la preţuri promoţionale, deci promoţia e cheie pentru cumpărător. Comerţul electronic a crescut de 5 ori în intervalul 2012-2017 ca pondere din totalul sectorului de retail.

A ajuns la 2.8 miliarde de euro anul trecut, cu un salt de 55% faţă de 2016. Numai de Black Friday 2017 s-a vândut de 200 de milioane de euro. Consiliul Concurenţei şi Autoritatea Naţională pentru Protecţie Consumatorilor au promis măsuri şi mecanisme noi pentru a asigura campanii promoţionale reale pe viitor. Ceva îmi spune că practica nu va dispărea prea curând...

❗ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×