S-a scris mult în ultimele 24 de ore despre rezultate financiare ale marilor companii tech pe T4 2018 şi pe întregul an trecut. Asta pentru că a fost final de lună şi au venit cifrele. După ce am rumegat rezultatele în zona smartphone, discutăm şi despre tablete, cu prima creştere după multă vreme pentru Samsung.
Compania sud-coreeană ar fi înregistrat prima sa creştere după 19 trimestre în T4 2018, iar Apple a crescut cu peste 10%. Informaţiile vin de la experţii de la Strategy Analytics şi creşterile sunt puse pe seama tabletelor Galaxy Tab S4 şi a modelelor accesibile Tab A. Apple are de câştigat de pe urma modelelor iPad Pro noi, plus iPad-ul cel ieftin cu suport pentru stylus.
Piaţa tabletelor prezintă semne de recuperare după ce a început să pice din 2014 încoace. Unele semne de revenire au mai apărut în ultimii 2 ani, mulţumită convertibilelor sau tabletelor business mai scumpe. Detaşabilele şi tabletele ieftine o duc bine, iar pliabilele vor ajuta la creştere. Experţii afirmă că suntem în mijlocul unui ciclu de refresh al PC-urilor, ceea ce reprezintă o oportunitate.
Piaţa tabletelor arată astfel:
- Apple pe locul întâi, cu 14.5 milioane de unităţi livrate în T4 2018, în creştere de la cele 13.2 milioane din T4 2018
- Samsung e pe locul 2, cu 7.5 milioane de unităţi în T4 2018, versus 7 milioane în T4 2017
- Pe 3 este Amazon, cu 5.5 milioane în T4 2018, fix ca în 2017
Plutonul e încheiat de Huawei şi Lenovo. Apple a vândut 44.9 milioane de tablete anul trecut, iar Samsung 23.1 milioane. Android are partea leului în zona sistemelor de operare pe tablete, cu 60% în T4 2018. iOS are 26.5%, iar Windows 12.9%


