Xiaomi este una dintre poveştile de succes ale Chinei şi aproape că nu ne vine să credem că pornea la drum în 2010. A avut 3-4 ani de creştere rapidă, apoi o mică stagnare prin 2015-2016. În ultimul an şi-a revenit serios, a cucerit India, a lansat filiale europene şi s-a listat la bursă. Acum aflăm că a înregistrat un al doilea trimestru consecutiv de creştere de profit şi cotă de piaţă.
Compania cu sediu în Beijing a livrat 34.3 milioane de smartphone-uri în trimestrul 3 al acestui an, ajungând la o cotă de piaţă globală de 9.7%. Este un nivel record pentru firma asiatică. Xiaomi este în acest moment al patrulea cel mai mare producător smartphone din lume, având un profit care (încă) nu a fost lovit de războiul comercial dintre SUA şi China. Compania condusă de Lei Jun a anunţat profit de 360 de milioane de dolari pentru T3 2018, asta în condiţiile în care anul trecut în aceeași perioada avea pierderi de 5 ori aceeaşi sumă.
Printre argumentele creşterii se numără livrările excelente de telefoane la exteriorul Chinei şi evoluţia segmentului Internet of Things, dar şi a produselor Lifestyle. Veniturile au crescut cu 49% faţă de anul trecut. Chiar dacă rezultatele se aliniază cu predicţiile interne, ele au depăşit aşteptările analiştilor. Xiaomi a ajuns între timp şi la ţinta sa de 100 de milioane de telefoane livrate cu 2 luni înainte de perioada propusă.
Reţineţi că vorbim aici despre trimestrul încheiat pe 30 septembrie. Pe viitor Xiaomi se va axa şi mai mult pe piaţa internaţională, de unde vrea să obţină peste jumătate din veniturile sale anuale. Acţiunile Xiaomi nu au arătat prea bine din Hong Kong recent, dar au crescut cu 5.1% la aflarea acestor veşti.