ANCOM recomandă atenție la perioada minimă contractuală pentru serviciile telecom; Portarea înainte de expirarea termenului poate duce la penalități

Autor:  | Publicat în:  ANCOM  Operatori 638 ori
<b>ANCOM recomandă atenție la perioada minimă contractuală pentru serviciile telecom; Portarea înainte de expirarea termenului poate duce la penalități</b>Portarea numărului de telefon a devenit un fenomen foarte popular, astfel că mulți preferă să își schimbe operatorul mobil păstrând numărul de telefon. În mare parte din cazuri motivele ce cântăresc serios la luarea unei astfel de decizii constă

În ultimii ani fenomenul de portare a ajuns foarte popular asta pentru că le permite utilizatorilor trecerea de la un operator la altul fără a fi nevoie de schimbarea numărului de telefon. Motivul pentru care publicul aplică pentru o asemenea portare stă și în spatele ofertelor mai bune pe care le găsesc în portofoliul altor operatori, în spatele prețurilor mai atractive, sau în cazul unei acoperiri mai bune la serviciile telecom.

Totuși, în cazul abonamentelor portarea nu este lipsită de potențiale complicații după cum avertizează și ANCOM astăzi. Autoritatea atrage atenția utilizatorilor de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la faptul că retragerea dintr-un contract încheiat cu furnizorii de servicii de comunicații pe durata perioadei minime contractuale implică de regula plata unor penalități.

Utilizatorii consideră că dacă se portează de la un operator la altul, nu vor mai trebui să plătească penalizări legate de renunțarea la contract. Indiferent de motivul pentru care vor să renunțe la serviciul pe care îl dețin, utilizatorii trebuie să citească prevederile contractului pe care îl au și să se asigure că au ieşit din perioada minimă contractuală pentru a nu risca plata de penalităţi pentru rezilierea anticipată a contractului”,

Mai sus puteți citi și declarația lui Sorin Grindeanu, președintele ANCOM care vorbește despre considerațiile utilizatorilor atunci când se ia decizia portării de la un operator la altul. Mai pe scurt, utilizatorii au obligația de a se informa din start cu privire la durata minimă contractuală, asta pentru a evita plata unor penalități la portarea realizată.

Suntem informați că furnizorii de comunicații electronice sunt obligați să ofere contracte cu perioade minime de cel mult 24 luni, dar și să aibă oferte cu o perioadă contractuală de cel mult 12 luni. Odată cu expirarea perioadei minime, contractul se va derula în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se va prelungi succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă. 

Perioada minimă contractuală

Așa cum probabil știți, furnizorii de servicii de telefonie, internet și televiziune pot stabili o perioadă contractuală minimă potrivit prevederilor legale, aceasta fiind numită și perioadă contractuală inițială. Renunțarea la contract în această perioadă minimă atrage de regulă plata unor penalități. Există însă și furnizori care pot concepe și oferte ce presupun încheierea contractului pe o perioadă nedeterminată (fără durată minimă) de regulă la prețuri standard fără reduceri sau beneficii - avantajul fiind faptul că acest contract poate fi reziliat oricând fără plata de penalități. 

Durată totală a contractului 

Ce mai spune ANCOM este că durata totală a contractului nu trebuie confundată cu perioada contractuală minimă. Astfel, după expirarea perioadei contractuale minime contractul nu încetează ci se derulează în continuare pe o perioadă nedeterminată sau se prelungește succesiv cu perioade egale cu perioada contractuală minimă - în funcție de prevederile concrete ale contractului și de solicitările abonaților.

ANCOM mai afirmă și faptul că portarea numărului de telefon nu anulează obligația de a plăti penalități de reziliere anticipată a contractului dacă procesul de portareare loc în perioada minimă contractuală. Mai jos aveți și alte informații utile de știut: 

  • Prin lege există un prag maxim pentru stabilirea duratei contractuale iniţiale: de 24 de luni; furnizorii trebuie să pună la dispoziția utilizatorilor și oferte cu o perioadă contractuală inițială de maximum 12 luni;
  • Unii furnizori oferă și posibilitatea de a încheia contracte pe o perioadă nedeterminată, caz în care utilizatorii pot solicita încetarea acestora fără plata penalităților de reziliere anticipată;
  • Perioada minimă contractuală în cazul contractelor încheiate cu utilizatorii - persoane juridice poate depăși 24 de luni, fiind de regulă negociată de părți. Acești utilizatori pot însă solicita aplicarea regimului de consumator, respectiv oferirea posibilității încheierii unui contract pentru o perioadă contractuală minimă de până la 24 de luni;
  • Stabilirea prin contract a unor sume de bani pe care clientul trebuie să le plătească în cazul în care dorește rezilierea contractului înainte de expirarea perioadei minime contractuale nu este interzisă, însă modul în care sunt stabilite aceste sume trebuie să respecte legislația din domeniul protecției consumatorilor;
  • Utilizatorii care doresc rezilierea unui contract de servicii de comunicații electronice ar trebui să verifice (în contractele lor) dacă a expirat perioada minimă a contractului, precum și sumele pe care ar trebui să le plătească pentru încetarea contractului în cazul în care sunt în interiorul perioadei minime contractuale
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×