Apple renunţă la platforma de advertising iAd, după 6 ani în care aceasta nu a mers chiar bine

Autor:  | Publicat în:  Apple 505 ori
<b>Apple renunţă la platforma de advertising iAd, după 6 ani în care aceasta nu a mers chiar bine</b>Apple lansa &icirc;n urmă cu 6 ani platforma de advertising iAd, iar azi aflăm că va renunţa la acest produs, &icirc;n favoarea unui sistem bazat pe publisheri. &Icirc;n 2010 Steve Jobs era cel care anunţa iAd, drept prima &icirc;ncercare Apple de a...

Apple lansa în urmă cu 6 ani platforma de advertising iAd, iar azi aflăm că va renunţa la acest produs, în favoarea unui sistem bazat pe publisheri. În 2010 Steve Jobs era cel care anunţa iAd, drept prima încercare Apple de a pătrunde în zona de advertising pe mobile.

La acea vreme alternativele erau slabe, după cum chiar Jobs sugera. iAd urma să servească reclame interactive arătoase în cadrul aplicaţiilor de pe iPhone şi iPad, fără ca utilizatorii să părăsească aplicaţia. Costul crescut al reclamelor şi controlul obsesiv Apple asupra dezvoltării lor a dus la o adoptare limitată a platformei.

În 2014 CEO-ul Tim Cook a sugerat că iAd era o porţiune infimă din afacerile Apple. Firmă din Cupertino ar trece acum la o platformă automatizată şi deşi iAd în sine nu va dispărea, creatorul său nu se va mai implica direct în crearea de unităţi de reclamă şi vânzarea lor. Publisherii vor prelua sarcina şi vor vinde reclame direct prin sistem.

În plus aceleaşi companii vor păstra şi 100% din veniturile generate. Apple a cheltuit 275 de milioane de dolari pe firma Quattro Wireless, de la care a preluat resursele pentru iAd, dar nu a obţinut profitul scontat. În 2015, Apple avea cu acest serviciu o cotă de doar 5.1% din veniturile pieţei de advertising mobil.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×