Bill Gates vorbeşte într-un interviu CNN despre "vrăjile" făcute de Steve Jobs pentru a fermeca publicul

Autor:  | Publicat în:  știri diverse  Apple 1.017 ori
<b>Bill Gates vorbeşte într-un interviu CNN despre "vrăjile" făcute de Steve Jobs pentru a fermeca publicul</b>Bill Gates a fost surprinzător de vocal în ultima vreme, pentru o persoană care are doar rol onorific la Microsoft. Creierul din spatele lui Windows a vorbit despre marea ratare MS din zona mobile cu doar câteva zile în urmă

Bill Gates a fost surprinzător de vocal în ultima vreme, pentru o persoană care are doar rol onorific la Microsoft. Creierul din spatele lui Windows a vorbit despre marea ratare MS din zona mobile cu doar câteva zile în urmă, iar acum în cadrul unui interviu cu CNN, Gates a amintit despre bunul său prieten, dar şi rival, Steve Jobs.

Termenii în care a vorbit Gates au fost interesanţi, el folosind sintagme ca "vrăji" şi "fascinatie". Fostul şef Microsoft s-a axat în special pe ochiul lui Jobs pentru a selecta angajați cheie, dar şi talentul său de a motiva angajaţii. Iată câteva citate din interviu:

Eram ca un mic vrajior, pentru că el (Steve Jobs) făcea vrăji şi vedeam oamenii complet fermecaţi, dar pentru că sunt şi eu un mic vrăjitor, vrăjile nu funcţionau asupra mea.

Chiar şi când eşua, el tot reuşea. E vorba despre lansarea lui NeXT, un computer care a eşuat total, era o prostie, dar totuşi lumea a fost fascinată.

Cât despre abilitatea de a găsi omul potrivit, iată citate din acelaşi interviu:

Nu am întâlnit încă un om la nivelul lui Jobs când vine vorba de alegerea şi angajarea unor talente şi de motivarea acelor talente, dar şi de a avea un simţ al designului. E vorba despre constatarea "Ah, asta e bună. Asta nu e bună".

Nu totul era roz, Bill Gates folosind şi termenul "asshole" pentru fostul CEO Apple, cunoscut drept coleric şi gata să se enerveze şi să ţipe la angajaţi când ceva nu ieşea ca la carte. Vreau să revin puţin la partea cu vrăjile, pentru că aici putem aduce în discuţie conceptul de "Reality Distortion Field". Acest termen a fost folosit prima oară în 1981 pentru a descrie carisma incredibilă a lui Steve Jobs, care făcea toată lumea să fie total fermecată de acest personaj și să creadă în orice zice el. 

Termenul se inspiră dintr-un episod Star Trek, în care extratereștrii au creat o nouă lume doar prin forţă mentală. Practic e o abilitate ieşită din comun de a îi convinge pe alţii, dar şi pe tine însuţi de un anumit lucru. E o combinaţie de carismă, bravură, farmec, hiperbole, marketing, insistență şi promisiuni. Astfel de lucruri au făcut keynote-urile lui Steve Jobs legendare şi bune de privit la orice lecţie de PR şi marketing.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×