Căderea Dell și HP sau cât de important este să ai prezență pe zona de smartphone & tablete

Autor:  | Publicat în:  HP 1.604 ori
<b>Căderea Dell și HP sau cât de important este să ai prezență pe zona de smartphone & tablete</b>Dell și HP au avut o cădere dezastruoasă în ce privește rezultatele financiare pe Q2 2012. Mă refer la business-ul lor pe partea de PC. A fost o perioadă când cele două companii nu aveau rival, dar uite că în doar câțiva ani de zile au ajuns...

Dell și HP au avut o cădere dezastruoasă în ce privește rezultatele financiare pe Q2 2012. Mă refer la business-ul lor pe partea de PC. A fost o perioadă când cele două companii nu aveau rival, dar uite că în doar câțiva ani de zile au ajuns ca rezultatele lor să fie foarte slabe și pe termen lung se prefigurează un inevitabil faliment.

S-ar putea face o comparație între Dell și HP vs RIM și Nokia. Toate cele patru companii au ignorat ce se întâmplă în piață, ce are succes și au considerat că stau bine, că vor crește în mod constant, că nu merită se agite. Smartphone-urile și tabletele au crescut în 2 - 3 ani de zile într-un ritm fabulos. Companiile care au mizat pe producția de telefoane inteligente și tablet pc-uri o duc bine: Apple, Samsung, ZTE, Huawei.

Dell și HP au pierdut lupta cu companiile concurente din Taiwan și China: ASUS, Lenovo, Acer, Samsung. Organigrama stufoasă, CEO plătiți cu milioane de dolari - aceste elemente nu au permis să mențină prețuri competitive față de ASUS & co, iar criza financiară a făcut ca fiecare posibil client să fie mai atent la buzunarul său, investiția într-un desktop pc sau notebook să se micșoreze și pentru suma respectivă să fie livrată cât mai multă performanță.

Și la cea mai nouă nișă - ultrabook-urile - mă uit cum HP și Dell au pierdut trendul. Deja Acer și ASUS au câteva modele catalogate ca ultrabook și cu preț sub 2.999 lei.

Dell a încercat marea cu degetul și aici mă refer la piața de smartphone prin Dell Streak 5 care fie vorba între noi nu era un produs rău, Samsung a reușit să vândă excelent Samsung Galaxy Note ce merge pe aceeași idee. De ce Dell nu a avut succes? Marketing mai slab, publicitate insuficient, o interfață neprietenoasă pe Dell Streak, autonomie redusă, prea devreme pentru ce astepta piața în momentul respectiv. Plus că s-au retras subit și nu au continuat cu alte produse, nu au încercat să câștige o experiență pe care să o fructifice ulterior.

HP a făcut o investiție majoră în webOS prin achiziția Palm. Toată lumea aștepta cu maxim interes să vadă smartphone-urile și tabletele HP, dar s-a dovedit a fi un big fail. Nu au știut să folosească experiența Palm de peste 10 ani în industrie și s-au văzut nevoiți să închidă divizia respectivă. Urât mod de a ieși din industrie pentru Palm.

Fără o restructure din temelii și o schimbare de direcție în strategie nu văd cum HP sau Dell își vor mai reveni. Poate că aceste companii au mai avut probleme și și-au mai revenit, dar uitați-vă cu ce viteză se derulează totul la momentul actual. HTC era pe val în Q2 2011 și la mai puțin de un an distanță se îndreaptă din rău spre mai rău fără șanse reale de a ieși din pasa negativă. HP și Dell sunt legat mai mult ca oricând de Microsoft și de ce scoate gigantul software pe piață. Dacă Windows 8 și Windows RT nu vor avea succesul scontat la public, HP și Dell pot să pun lacătul la poartă pentru afacerile lor.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×