Xiaomi e în picaj de popularitate şi fostul "Apple al Chinei" pierde cota de piaţă în favoarea rivalilor

Autor:  | Publicat în:  Xiaomi  Financiare 1.159 ori
<b>Xiaomi e în picaj de popularitate şi fostul "Apple al Chinei" pierde cota de piaţă în favoarea rivalilor</b>Cândva Xiaomi era văzută ca un adevărat "Apple al Chinei", o companie vizionara şi cu un viitor strălucit în faţă. Acum deja nu e în cărţi nici pentru top 5 în zona smartphone pe anul 2016, dacă mai continua picajul actual…

Cândva Xiaomi era văzută ca un adevărat "Apple al Chinei", o companie vizionara şi cu un viitor strălucit în faţă. Acum deja nu e în cărţi nici pentru top 5 în zona smartphone pe anul 2016, dacă mai continuă picajul actual…

După o creştere exponenţială în primii ani de existenţă, compania a ajuns la stadiul de cel mai valoros startup din lume la final de an 2014. Lansată în 2010, firma chineză valora peste 46 de miliarde de dolari şi se extindea în zone precum tablete, aparate de aer condiţionat, televizoare, smartwatch-uri şi multe altele. Totuşi telefoanele rămâneau businessul său principal, cu vânzări excelente în India şi China.

În ultima vreme totuşi lucrurile nu stau bine deloc, cu o scădere a vânzărilor cu 38% în trimestrul 2 în China. De anul trecut observăm o încetinire a creşterii acestei companii, care şi-a pus o ţintă ambiţioasă de 100 de milioane de modele vândute in 2015, dar a vândut doar 70 de milioane. În trimestrul 2 al acestui an, Xiaomi a vândut 10.5 milioane de smartphone-uri în China, în scădere faţă de cele 17.1 milioane de anul trecut.

Competiţia acerbă din partea celor de la Huawei, Oppo, Vivo sau Meizu a ştirbit serios popularitatea creatorului lui MIUI. Între timp rivali precum Huawei au înregistrat creşteri de 15.2%, iar Oppo şi Vivo au înregistrat salturi cu 124.1% şi 74.7%. Experţii dau vina pe cheltuielile prea mici pe marketing, pe un brand awareness mic şi pe lipsa unei reputaţii solide, precum cea a rivalilor.

O perioadă Xiaomi a mers pe motto-ul "terminale din viitor", fiind ţinta unor ironii şi glume din partea presei. E nevoie de o repoziţionare serioasă şi cheltuieli mai mari pentru marketing, altfel Xiaomi va înceta a fi Apple-ul Chinei și se va transforma în Palm-ul acestei ţări.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×