Câteva impresii de la NetCamp 2012

Autor:  | Publicat în:  Evenimente 1.525 ori
<b>Câteva impresii de la NetCamp 2012</b>în 22 noiembrie am participat din partea Mobilissimo.ro la NetCamp 2012 ce a avut loc la JW Marriott. A fost o ocazie excelentă spre a afla care sunt trendurile în zona de aplicații mobile. Mai întâi să facem o scurtă analiză a pieței: &nbsp;...

în 22 noiembrie am participat din partea Mobilissimo.ro la NetCamp 2012 ce a avut loc la JW Marriott. A fost o ocazie excelentă spre a afla care sunt trendurile în zona de aplicații mobile. Mai întâi să facem o scurtă analiză a pieței:

  • peste 700.000 de aplicații în Google Play și aceeași valoare și pentru App Store de la Apple;
  • peste 100.000 de aplicații în Nokia Store și Windows Phone 7 Marketplace;
  • miliarde de descărcări ale aplicațiilor din Google Play și App Store.

Aplicațiile au devenit un element de bază în ce privește un smartphone modern. Acestea extind polivalența device-ului și rezolvă diverse sarcini ce înainte necesitau folosirea unui PC.

a. Mihai Sfrijan - Game Producer / Designer la King.com

Mihai Sfrijan - Game Producer / Designer la King.com

King.com nu este o companie cunoscută în România. A fost fondată în Suedia, din 2003, de către doi programatori. Acum au mai multe puncte de lucru, vreo 5 și unul dintre ele se află în România fiind în subordinea lui Mihai Sfrijan. Punctele lor de interes sunt jocurile pentru Facebook și aplicațiile pentru iOS sau Android. Știu de la Webstock 2012 că a spus clar că dacă vrei să monetizezi trebuie să mergi pe mâna iOS - App Store - Apple și Android stă prost din acest punct de vedere. King.com a ales să facă un studio în România pentru că sunt foarte mulți dezvoltatori / programatori talentați.

Alte date interesante legate de King.com:

  • 500.000 de dolari făcuți zilnic din jocurile lor pe Facebook;
  • printre primele poziții la monetizarea aplicațiilor din Android și iOS;
  • studioul din România al King.com generează 1 milion de dolari pe lună, sper că am reținut bine și numărul de angajați - aprox. 20 de persoane.

Au dezvoltat un joc Bubble witch saga pentru iOS care le-a adus 1 milion de dolari în 42 de zile. Toată lumea era cu gura căscată, dar a declarat că se poate și mai bine. A menționat că sunt doi dezvoltatori într-o țară nordică care cu două jocuri în App Store au ajuns să monetizeze 600.000 de dolari pe zi.

Sfaturile sale pentru un dezvoltator de aplicații:

  • să mizeze pe piața mondială și să gândească la scară globală și nu local pentru că nu ar scoate nimic;
  • mergi pe mâna App Store dacă vrei să scoți bani rapid, in-app purchase ar fi ideal ca model de monetizare;
  • jocurile care pun hardware-ul Apple în valoare ies în evidență și dacă ajung la categoria Featured poți scoate și 10 milioane de dolari pe lună;
  • o componentă extrem de importantă este dată de marketingul, promovarea aplicațiilor.

b. Ovidiu Paraschivescu - Team Leader Applications and Content la Vodafone România

Ovidiu Paraschivescu - Team Leader Applications and Content la Vodafone România

A reiterat suportul pe care Vodafone îl dă dezvoltatorilor de aplicații și beneficiile pe care le ai dacă intri în contact cu vendorul român de comunicații mobile. Vorbim de un lanț: Promovare, Distribuție, Preinstalare și SMS Parking.

Vodafone a ales să promoveze alte trei aplicații de succes la nivel local:

1. Auto.ro - aplicație care se extinde treptate, acum include și pensiunile. Pe lângă acestea oferă informații utile legate de benzinării, vulcanizări, spălătorii, taxi, schimbarea anvelopelor, anunțuri de vânzare pentru mașinile second-hand.

2. SMS Parking - potențial de a se extinde în mai multe orașe, plătești prin SMS și ți-ai asigurat un loc de parcare. Sunt curios cum va funcționa la nivelul unui oraș ca București.

3. StarTaxi - Wi-Fi gratuit în București pentru taxiurile cu acest logo, telefoanele date de Vodafone către taximetriști au funcția de hotspot activă. Nu am testat aplicația, dar am auzit numai lucruri bune despre ea.

Vodafone se va implica în continuarea pentru susținearea aplicațiilor. Derulează o campanie în prezent în care premiul cel mare este de 10.000 de dolari. Până acum erau interesați să promoveze aplicații generale. Acum schimbă targetul, vor scoate în față aplicațiile care se pot susține sigure, care au și un model de monetizare viabil. Tariful Vodafone pentru suportul pe care-l oferă este fix și se deduce din serviciile adiacente.

Sunt două chestii esențiale pentru care ai nevoie de Vodafone din poziția de developer:

I. Promovare - te aduce pe TV, îți face aplicația cunoscută la nivel național;
II. Preinstalare pe telefon - nu trebuie să mai detaliez eu că mai toată lumea începe să descopere aplicațiile de pe smartphone cu cele din telefonul propriu și ulterior trece pe Google Play sau alt market de aplicații.

c. Alexis Bonte și Sergiu Biriș - primul este CEO la e-Republik și al doilea ocupă poziția de General Manager la Trilulilu

Alexis Bonte Sergiu Biriș

Pot spune că prezentarea lor a fost complementară. Au vorbit despre serviciul lansat în urmă cu câteva luni - Zonga, streaming muzical pe PC, telefon de tip smartphone și tabletă.

Cel mai mult le-a luat să negocieze cu casele de discuri și să le facă să înțeleagă că Zonga le poate rotunji veniturile care erau neconcludente pe zona digitală în dot ro. Important pentru Zonga este parteneriatul cu Vodafone care se dovedește unul de amploare, Vodafone a achiziționat o parte din Zonga și promovează serviciul intensiv. Trebuie menționat că aceste funcționează și în alte rețele, doar că tarifele sunt mai mici la Vodafone și traficul din Zonga nu este taxat, adică faci streaming și nu-ți ia din MB alocați lunar.

Zonga are potențial, să vedem dacă monetizarea va funcționa. Ambițiile sunt mari, eforturile pe măsură. Gândiți-vă că investiția potrivit lui Sergiu Biriș depășește câteva sute de mii de euro.

d. Teodor Cimpoieșu - Managing Director la Kaspersky Lab

Teodor Cimpoieșu - Managing Director la Kaspersky Lab

A adus aminte că fondatorul Kaspersky Lab se poziționează ca un geek, o companie deschisă și formată în mare parte din programatori. A încercat să prezinte un ghid pentru a concepe o aplicație de succes.

e. Zoli Herczeg - Business Development Manager - Applications la Microsoft România

Zoli Herczeg - Business Development Manager - Applications la Microsoft România

îl știu de Zoli Herczeg de la alte evenimente Evensys pe zona de web și mobile când ne spunea cât de benefic este să mizezi pe serviciile de cloud ale Microsoft. Acum se ocupă de aplicațiile ce vor veni în tripleta Windows Phone 8 / Windows RT / Windows 8. Cel mai rău îmi pare că nu am insistat să fotografiez telefoanele cu Windows Phone 8 pe care ni le-a arătat la #netcamp12. Erau Samsung ATIV S, Nokia Lumia 920 și 820, HTC Windows Phone 8x pe care-l am și eu acum de la magazinul QuickMobile.ro. O parte din ideile afirmat de Zoli se regăsesc mai jos.

Au fost și alte discuții la NetCamp 2012, dar a fost o zi extrem de ocupată și nu am reușit să văd evenimentul cap-coadă. Am înțeles că la MobileDev a fost ca temă de discuție Windows 8 și suportul pe care Microsoft îl oferă la nivel local pentru dezvoltarea de aplicații. Știu planurile Microsoft de la evenimentul de hacking ce a intrat în Cartea Recordurilor - #wowzap în ediția pe 2012 care a cuprins și peste 150 de developeri români în The Hub din București. Ideea ar fi că ei trag tare să aducă aplicații în Windows Store, există un fel de target - aprox. 250 de aplicații până la finele lui iunie 2013.

Microsoft a dezvoltat un tool denumit Windows Azure care-ți oferă suport. Indiferent ce limbaj de programare cunoști, îți permite să adaptezi scriptul aplicației tale rapid la Windows 8. O deschidere majoră a Microsoft care acum știe să interpreteze și …. Linux.

Totul depinde de cât de bine vor fi primite de public - tabletele cu Windows RT și Windows 8, telefoanele cu Windows Phone 8. Am înțeles că Nokia Lumia 920 ar fi un veritabil succes cu peste 2.5 milioane unități acontate. Mi-aș dori să le meargă bine și să avem un alt treilea ecosistem mare pe lângă Google Play/ Android/ Google și App Store/ iOS/ Apple.

f. Vlad Stan - Co-founder și CEO la Geekcelerator

Vlad Stan - Co-founder și CEO la Geekcelerator

Una dintre cele mai dinamice și efervescente prezentări. A spus clar că nu poți fi antreprenor dacă nu ai cunoscut și eșecul, acesta te cizelează și te învață în a crea un proiect de succes. A avut și un workshop sub denumirea: Start-up Now și cu tema: Ce este esențial pentru un antreprenor online?

A specificat că este extrem de important să gândești la scară globală și să ieși afară din România. Piața noastră se dovedește prea mică și nu aduce succesul pe care-l dorești.

Cam atât de la NetCamp 2012, aștept ediția pe 2013 care să nu fie poziționată așa aproape de blitzkrieg-ul numit Black Friday.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×