Cenzura brandului Leica din online-ul chinez ar putea afecta colaborarea dintre Huawei și compania germană; Iată cum s-a ajuns aici

2.471 ori
<b>Cenzura brandului Leica din online-ul chinez ar putea afecta colaborarea dintre Huawei și compania germană; Iată cum s-a ajuns aici</b>Ultimele ore au fost marcate și de apariția în online a unui clip promoțional pentru producătorul german de camere Leica, material care la prima vedere pare a transpune în imagini munca grea depusă de către fotojurnaliștii

Ultimele ore au fost marcate și de apariția în online a unui clip promoțional pentru producătorul german de camere Leica, material care la prima vedere pare a transpune în imagini munca grea depusă de către fotojurnaliștii din întreaga lume. În realitate lucrurile stau altfel pentru că vorbim aici despre un clip realizat în 1989 în timpul protestelor pro-democrație din Piața Tiananmen, China.

Problema cea mare este că discuțiile și menționările acestor proteste sunt interzise în China, astfel că se ajunge în cazul de față la o cenzură a firmei asociate cu producția clipului, adică Leica. Numele companiei a fost banat de pe rețelele de socializare chineze precum Weibo și apropo de clip, acesta prezintă povestea unui fotojurnalist englez și un montaj ficțional din diferite zone de conflict din jurul lumii.

Cel mai controversat cadru este cel în care fotojurnalistul începe să fie interogat de armata chineză și fugărit până ce găsește adăpost într-o cameră în care se închide, continuând să fotografieze scenele dramatice de afară pe fereastră. Clipul ne prezintă spre final un cadru în care pe lentila obiectului se vede o reflexie a anonimului "Tank Man" (poza reală fiind realizată de către Jeff Widener și devenind cea mai faimoasă fotografie a secolului 20).

Leica

Sfârșitul clipului ne aduce un close-up asupra logo-ului Leica și de aici și banarea din online-ul chinez, cu toate că aparatul foto utilizat în materialul video ar fi fost un Nikon. Aparent acest material promo a fost creat de către agenția de publicitate braziliană F/Nazca Saatchi & Saatchi, care deși a colaborat de numeroase ori cu Leica nu ar fi primit aprobarea companiei germane.

Acum se vorbește despre cum acest incident din ultimele ore ar putea afecta colaborarea dintre Huawei și Leica din zona smartphone. În curând banarea cuvântului Leica s-ar putea extinde și în afara rețelelor de socializare ajungându-se în punctul în care Huawei se vede obligată să înlăture toate mențiunile brandului Leica din online și poate chiar offline. Urmărim evoluția subiectului și revenim cu actualizări!

⚡ Poți obține un voucher de 10 euro când cumperi un telefon OnePlus, bani ce pot fi cheltuiți pe accesorii dacă inițiezi comanda folosind acest link.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×