De-a lungul celor 10 ani de existenţa a seriei iPhone, i-am tot văzut pe Tim Cook şi Steve Jobs vizitând China şi punând mare accent pe această piaţă. Chiar dacă SUA dictează trendurile în zona smartphone, China are o piaţă uriaşă pe care o pune la bătaie şi o clasă mijlocie aflată în creştere şi înfometată de achiziţii. Cele mai noi cifre de la IDC arată că Apple chiar are de furcă pe piaţa chineză.
E drept că Apple se află în trend ascendent, crescând cu 0.6% în cota de piaţă în trimestrul 3 din 2017, faţă de aceeaşi perioadă din 2016. Firma din Cupertino are acum o cotă de piaţă de 7.7% în zona smartphone din China. 8.8 milioane de unităţi iPhone au fost vândute în acea perioadă în China, iar Apple este jucătorul de pe locul 5 în ţara cu cea mai mare populaţie de pe glob.
Este depăşită de Huawei, Oppo, Vivo şi Xiaomi. iPhone X ar putea schimba puţin lucrurile în următoarele 3 luni, conform experţilor. Huawei domină piaţa sa de baştină, cu 22.3 milioane de terminale vândute în trimestrul 3 al acestui an şi o creştere de 23.4% faţă de aceeaşi perioadă din 2016. E drept că Huawei a avut un marketing agresiv şi mizează şi pe naţionalismul celor care vor să cumpere produse cu brand chinez.
Oppo este pe locul 2, cu cota de 18.8% şi 21.6 milioane de terminale vândute, pentru o creştere de 7.5% faţă de anul trecut. Vivo este pe 3, cu 18.9 milioane de terminale vândute şi o cotă de 17.6%, dar ei au picat cu 1.7%. Xiaomi a reuşit să crească cu 56.6% faţă de 2016, ajungând la 15.7 milioane de terminale vândute. Şi ei au pariat tot pe marketing intens şi sponsorizări sau product placement.
Predicţiile arată că Xiaomi ar urma să urce în top până în 2018, iar Oppo ar putea trece pe primul loc. Piaţa din China este saturată în acest moment, iar producătorii din top 5 au o cotă totală de 75%. E greu să mai vină cineva din urmă, dar oricând poate veni un jucător devenit mare peste noapte ca LeEco să zicem depăşind Apple şi scoţându-i din top 5.
Marea bătălie a finalului de an va fi între Huawei Mate 10 şi iPhone X pe piaţa din China, iar câştigătorul va ieşi la iveală de abia primele luni din 2018.