Vă scriam despre estimarea Oracle vis-a-vis de câștigurile generate de telefoanele Android pentru gigantul american al cărui accent ca și venituri este pus pe publicitatea din spațiul web - detalii găsiți aici.
Un analist de la Cowen declară că Google câștigă 7 dolari pe an de la orice telefon și tabletă din piață - include reclama afișată în căutările făcute pe google.com sau în aplicațiile instalate atât pentru telefoanele și tabletele cu Android, dar și pentru cele ce funcționează cu iOS.
Se estimează că la sfârșitul lui 2011 erau 509 milioane device-uri mobile și se spune că la sfârșitul lui 2012 s-ar ajunge la peste 910 milioane unități.
Alte date statistice interesante:
- 3% erau veniturile din zona mobile în portofoliul Google pe 2010, au crescut la 7% în 2011 și estimează că ar ajunge la 13% din cifra de afaceri a companiei condusă de Larry Page, în anul în curs;
- 2016 - 20 miliarde dolari pentru Google din reclama afișată pe zona mobile și 26% din business-ul general;
- 2.5 miliarde doalri sunt veniturile Google din advertisingul pe mobile pe 2011;
- 5.8 miliarde dolari este valoare estimată a fi atinsă în 2012;
- 8$ per device mobil și 30$ / calculator sunt sumele pe care le va scoate Google din reclamele sale pe 2012;
- 14$ per smartphone Android - sumă avansată de Florian Mueller ca redevență a Google din universul mobil pe care l-a dezvoltat.
Vorbim doar de estimări, dar observați că sumele sunt consistente și în orizontul unei perioade de timp apropiate devin chiar importante. Microsoft și Apple luptă din puteri să creeze un mecanism care să fie la fel de uns precum cel inaugurat de Google. Apple este pe drumul cel bun și are calea sa în a monetiza iOS și smartphone-urile sale, iar Microsoft încă mai caută luminița de la capătul tunelului.