După câţiva ani de revenire în zona smartphone cu telefoane midrange cu Android apreciate, brandul finlandez Nokia vrea să se extindă. A semnat un contract nou cu cei de la Global Icons, care vor avea rolul de cercetași de licenţe pentru viitoare produse.
Ştiu că Nokia şi-a încercat norocul cu Withings, doar că a ajuns să vândă business-ul de gadget-uri medicale şi de fitness înapoi la posesorul său francez. Reţineţi că Nokia este deţinută de către compania HMD Global, care are acum dreptul să dezvolte, vândă şi promoveze terminalele sub numele Nokia. Brandul OZO Audio a fost vândut spre Oppo, deci nu vom mai vedea nici camerele acelea de multe mii de euro pentru captură la 360 de grade.
Revenind la contractul cu Global Icons, agenţia va susţine parteneriatele Nokia la nivel de branding, în zona "Consumer". Compania are acoperire globală şi ar putea duce Nokia în noi direcţii. Mă gândesc la brăţări de fitness, powerbank-uri, perechi de căşti, boxe inteligente, hub-uri 5G, ba chiar şi căşti de realitate virtuală. De startup-uri sau proiecte de pe Kickstarter nu ducem lipsă, iar Global trebuie doar să "miroasă" un potenţial hit.
Cam cum a făcut HTC cu Under Armour cu ani buni în urmă... deşi Under Armour a devenit mai mare decât HTC între timp. Și parteneriatul cu Beats ar putea fi un exemplu, iar inainte să devină un gigant. Totul e să găseşti o companie cu potenţial uriaş şi să îi licenţiezi tehnologia sau produsele înainte să "explodeze".


