Orange România a anunţat lansarea unei campanii de conştientizare a pericolelor utilizării telefonului mobil la volan. Sub numele de #SafetyFirst, campania ne arată ce poate merge greşit dacă nu te poţi despărţi de smartphone când conduci.
Nu doar atât, ci ni se arată şi pericolele folosirii telefonului ca pieton sau când suntem pe 2 roţi, pe bicicletă sau motocicletă. Când foloseşti telefonul ai atenţia limitată şi câmpul vizual mult redus, aşa că nu te mai poţi concentra la şofat. Operatorul a lansat şi un clip pentru aceasta campanie, care prezintă persoane ce folosesc telefonul în momente speciale, la malul mării sau în vârf de munte, pentru a încheia dramatic cu un accident de maşină.
Pe pagina dedicată acestei campanii găsiţi un simulator de neatenţie. Începe prin a vă recomanda să nu scrieţi mesaje la volan şi apoi simulează scrierea lor pe ecranul telefonului. Voi trebuie să rescrieți ce apare pe ecran. Vă măsoară viteza cu care scrieţi şi apoi arătă ce înseamnă acele secunde. A scrie un mesaj în 1.88 secunde la 110 km/h înseamnă 58 de metri parcurşi fără să priveşti drumul, ceea ce poate însemna o catastrofă.
Pe aceeaşi pagină dedicată avem sfaturi precum activarea mesageriei vocale, oprirea maşinii dacă vrem să trimitem un mail sau SMS şi recomandarea de a fi atenţi la drum şi dacă suntem pietoni. Ştiu că sunt sfaturi de bun simţ, dar multă lume nu le respectă. Ceea ce face Orange e mic copil pe lângă măsurile vehemente luate de britanici, acolo unde reclamele video sunt foarte agresive şi traumatizante, prezentând violență şi descarcerare din maşini. Totul pentru a şoca şi convinge utilizatorul de telefon să o lase mai moale la volan.