Un studiu recent al celor de la ChangeWave Research indica tendințele cu privire la intențiile de cumpărare ale publicului, când vine vorba de smartphone-uri. Bătălia se dă între Apple și Samsung, iar studiul se aplică pe ultimii 4 ani. Apple a înregistrat o creștere a intenției de cumpărare de la 30% în 2008/2009 la 40% în 2010/2011 și 50% în 2012. Totuși iPhone 5 a adus și o scădere....
Cu fiecare nou iPhone începând de la iPhone 4 încoace intenția de cumpărare a fost mai mare decât la predecesor. Totuși există și o scădere evidentă care apare la un trimestru după ce se lansează terminalul. Ei bine cea mai mare scădere de intenție de cumpărare a înregistrat-o iPhone 5, pierzând 19% față de 11% cât a pierdut iPhone 4S sau 13% cât a pierdut iPhone 4. în vreme ce Apple înregistra intenții de cumpărare de 50% față de Samsung, care are 21%, Galaxy S III este în mod surprinzător pe plus și la multe luni de la lansare.
Deși telefonul s-a lansat în vara intenția de cumpărare a fost mai mare în decembrie decât în iunie (21% față de 19%). în plus, procentul de oameni care vor să cumpere un telefon Samsung a sărit de la 5% în septembrie 2011 la 21% în decembrie 2012. în aceste condiții, mai rămâne vreun pic de loc pe piață și pentru Nokia sau RIM?