Analistul Toni Sacconaghi de la Sanford Bernstein are câteva cifre foarte interesante cu privire la trendurile de achiziție pe care le urmează iPhone-ul. Se pare că lumea nu mai cumpăra primul iPhone atât de mult pe cât se întâmpla în ultimii ani, iar upgrade-urile castiga teren.
Era de așteptat la urma urmei, pentru că mulți au avut primul iPhone un model ca 3GS, 4S, iPhone 5, iPhone 4, cine știe? în aceste condiții multă lume face doar un upgrade și trece la un telefon nou de la vechiul iPhone. Ce înseamnă în graficul de mai sus "client nou iPhone?". E vorba despre un utilizator Windows Phone sau Android sau chiar o persoană care nu a mai avut smartphone până acum și care cumpără pentru prima oară un iPhone.
Procentajul acestor utilizatori va scădea de la 62% în 2012 la 54% în acest an. Evident, aceste cifre nu afectează Apple prea mult, deoarece și upgrade-urile de la un iPhone mai vechi la unul nou generează zeci de milioane de unități vândute. Problema e mai degrabă la nivel de App Store, deoarece noi utilizatori înseamnă noi clienți pentru downloaduri și servicii, în vreme ce vechii utilizatori de iOS nu aduc nimic nou în ecosistem...


