Chiar dacă Sony luată per total are profit excelent obţinut în 2017, este şi o secţiune care nu prea merge bine şi anume cea Sony Mobile. În această săptămână japonezii au anunţat strategia lor pe perioada următoare. Sony a oferit detalii despre planurile sale pe următorii 3 ani, făcând şi mea culpa legat de Xperia-uri.
Slide-urile prezentării menţionează şi zonele unde s-a procedat greşit, unde au fost strategii nepotrivite sau aşteptări nerealiste. Sony consideră că printre problemele sale se numără faptul că nu a îmbunătăţit telefoanele destul de rapid şi în special a făcut foarte lent trecerea la camere duale şi muchii mai subţiri. Aici sunt de acord, fie şi judecând numai după ceea ce comentau cititorii noştri la ultimele recenzii de telefoane Xperia.
Şi ei doreau cameră duală şi muchii mai subţiri. Sony a mai promis că va paria mult pe tehnologia 5G şi va amplifica investiţiile în întreg portofoliul de produse. Se orientează şi spre Europa ca zonă de creştere şi va întări acolo parteneriatele cu operatorii. E interesant că aspectul 5G este doar o ramură a strategiei Sony de a crea produse ideale pentru live streaming şi transmisii în direct. Pe listă sunt telefoane Xperia, camere Pro şi aparate foto Sony Alpha ca generatoare de content.
Pentru consumul transmisiunilor apar telefoanele Xperia, televizoarele Bravia şi modele OLED de televizoare. Cât despre conţinuturi şi alte produse de consum, vedem transmisiuni sportive, concerte, filme şi jocuri. Tot ce vedeţi aici este un program până în anul 2020 inclusiv, sub motto-ul "One Sony". Îmi amintesc că ideea de "One Sony" nu e nouă şi înseamnă de fapt să aibă un singur telefon principal pe an, maxim două şi să nu mai existe midrangere şi low end-uri ca Xperia E-urile şi M-urile casate în ultimii ani.
Între timp așteptăm să vedem cum se comportă Xperia XZ2 Premium și dacă el va fi semnalul schimbării viitoare.