Xiaomi afirmă că vânzările mai scăzute de smartphone-uri nu vor afecta negativ compania totuşi; Produsele smart home sunt cheia acum!

1.009 ori
<b> Xiaomi afirmă că vânzările mai scăzute de smartphone-uri nu vor afecta negativ compania totuşi; Produsele smart home sunt cheia acum!</b>Anul 2016 se pare că nu este unul dintre cele mai bune pentru Xiaomi, asta tocmai datorită vânzărilor de smartphone-uri ce au cunoscut scăderi în ultima perioadă. Cu toate acestea, compania nu se arată îngrijorată, susținând faptul că produsele smart home

Xiaomi nu îşi trăieşte cele mai bune momente în anul de graţie 2016 şi asta pentru că vânzările sale de smartphone-uri sunt în scădere. Deşi a lansat câteva produse foarte atractive pe final de an, cifrele tot nu arată foarte bine, dar Xiaomi nu se declară îngrijorată.

Se pare că pe viitor creşterea de profit va veni mai degrabă din zona smart home şi din ecosistemul software, deci chinezii nu îşi fac griji. Xiaomi era evaluată la 46 de miliarde de dolari în 2014, fiind la acel moment cel mai valoros startup din lume, dar problemele începeau să apară la un an după. Astfel, în 2015 au ratat ţinta de vânzări globale cu 12%, iar în trimestrul 3 al anului trecut au înregistrat un picaj de vânzări smartphone cu 45% în China, conform IDC.

Vicepreşedintele global Xiaomi, Hugo Barra a declarat că modelul de afaceri al firmei nu e bazat pe profiturile din handseturi. El a spus şi că "oferim terminalele clientului fără să înregistrăm profit... ne pasă de sursele de venit care continuă să genereze bani de-a lungul mai multor ani". Barra a continuat într-un interviu cu Reuters, spunând că "ar putea să vândă şi 10 miliarde de telefoane şi tot să nu facă vreun cent profit".

De remarcat că Xiaomi e o companie misterioasă la capitolul finanţe, nedezvăluind prea multe detalii despre profituri şi venituri. Ce ştim e că au început să pună mare accent pe electrocasnice, în special aparate de purificat aer şi apă, dar şi aparate de gătit orez. În aprilie, vicepresedintele companiei, Liu De afirma că se aşteaptă ca vânzările produselor smart home să se dubleze în acest an, ajungând la 1.5 miliarde de dolari.

Revenind la Hugo Barra, el insistă că Xiaomi nu vrea să intre în faza de IPO încă, lucru cu care şi marele Facebook a avut probleme la început. Cu toate grijile legate de securitatea şi predispoziţia la breşe a chinezilor, rămâne de văzut dacă şi profiturile din ecosistem şi soluţii smart home sunt viabile pe termen lung.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×