Facebook îşi schimbă radical designul, pune accent mai mare pe Grupuri, Stories, design curat

2.401 ori
<b>Facebook îşi schimbă radical designul, pune accent mai mare pe Grupuri, Stories, design curat</b>Facebook a organizat un eveniment F8 in ultimele 24 de ore, unul menit să anunţe o nouă direcţie pentru companie şi o schimbare de design pentru aplicaţiile şi serviciile sale. Acesta ar fi unul dintre cele mai mari facelift-uri din istoria de 15 ani..

Facebook a organizat un eveniment F8 in ultimele 24 de ore, unul menit să anunţe o nouă direcţie pentru companie şi o schimbare de design pentru aplicaţiile şi serviciile sale. Acesta ar fi unul dintre cele mai mari facelift-uri din istoria de 15 ani a companiei şi avem detalii despre ce e nou mai jos.

Facebook îşi schimbă radical designul, pune accent mai mare pe Grupuri, Stories, design curat

Reţeaua de socializare renunţă la bara sa albastră celebra de meniu şi devine acum mai similară cu Instagram şi Messenger. Stories ocupă o poziţie mai importantă pe platformă, iar Grupurile sunt şi ele scoase în evidenţă. În ultimii 2 ani Facebook a avut probleme de imagine şi chiar legale, din cauza unor acuzaţii de încălcare de intimitate a utilizatorilor, vânzarea de date şi interferenţe în alegeri, dar şi lipsa de acţiuni de combatere a trollilor şi Fake News. Mark Zuckerberg se lăuda anul trecut că scapă de ştiri şi încearcă să creeze un Facebook axat pe postări ale utilizatorilor şi nu ale site-urilor de ştiri.

Acum asistăm la o mare schimbare la nivel de interfaţă. Bara de meniu albastră a fost înlocuită cu un design mai curat şi aerisit. Avem iconuri noi, mai rotunjite şi mai abstracte, iar chenarele au fost scoase de prin interfaţă. Prezentarea noului concept a venit în cadrul F8, conferinţa anuală Facebook, din San Jose, California.

Noul Facebook

Scopul designului nou este de a semăna cu Messenger, aplicaţia Facebook de mesagerie. Tot acel spaţiu alb şi aerisirea de UI duc cu gândul şi la Instagram. Stories sunt acum mai mari şi mai scoase în evidenţă sus, deasupra feed-ului de postări. Spuneam şi de modificări la nivel de grup: ei bine acum utilizatorii pot posta pe grupuri direct din Homepage, fără să mai treacă prin câteva ferestre.

Grupurile sunt scoase în evidenţă mai mult în meniul din stânga (pe desktop). FB va mai adaugă şi noi tool-uri pentru grupurile specializate. Pe mobil noul look va debuta imediat, conform purtătorilor de cuvânt, dar pe desktop mai durează câteva luni. Pe desktop toţi utilizatorii vor avea tabul Groups aflat în zona superioară a paginii Facebook, în vreme ce pe mobil tab-urile se vor schimba dinamic, în funcţie de ce folosiţi mai des.

Noua Aplicatie Facebook F8

Se schimbă şi comportamentul în cadrul grupurilor, iar cele legate de sănătate îţi pot permite să rogi un admin să posteze în numele tău pentru a îţi păstra intimitatea. Sunt create şi noi template-uri pentru a posta oferte de joburi pe grupurile dedicate. Facebook mai lansează şi noua funcţie "Meet New Friends", care este un fel de serviciu de prietenie platonică, strict pentru schimbul de mesaje între doi necunoscuţi cu interese comune.

Facebook

Pentru matrimoniale avem Facebook Dating, rival Tinder care are mai nou o funcţie "Secret Crush", care îţi arată dacă ai în listă un prieten care are sentimente pentru tine, doar dacă e reciproc. Serviciul e activ în 14 ţări, cumva nu şi în SUA (nici România). Marketplace evoluează la rândul său, suportând acum plăți directe pentru obiectele cumpărate, iar livrarea şi datele de completat se fac tot prin FB.

În ce îl priveşte pe Messenger, am aflat că 1.3 miliarde de persoane folosesc aplicaţia lunar, 410 milioane utilizatori folosesc funcţia de apel video şi Dark Mode-ul lansat în martie 2019 a fost bine primit.

Facebook F8 2019

La acelaşi eveniment Instagram a lansat un nou design pentru funcţia de Cameră şi tag-uri dedicate de shopping pentru creatori. Camera cea nouă vine cu funcţia Create Mode, care îţi va permite să creezi o postare de la zero, fără să urci o poză sau un video deja existent. Shopping tag-urile vor permite unui influencer, celebritate sau artist să tag-uiască un articol de îmbrăcăminte pe care îl poartă, aşa încât să fie cumpărat instant.

La F8 Facebook a dat detalii şi despre Workplace, serviciul său enterprise, care primeşte acum funcţii care afectează mai puţin productivitatea utilizatorilor. Workplace are 2 milioane de utilizatori cu plată, plus milioane de alţi utilizatori fără plată. Varianta nouă primeşte o interfaţă total schimbată, inspirată de cea de pe mobil. Se pune accent pe grupuri şi contacte pentru chaturi.

Facebook

Notificările primesc un soi de "Inbox", iar aplicaţia este disponibilă în 46 de limbi, cu funcţie de auto traducere. Cu toate acestea la un loc cred că putem spune că am ajuns la un Facebook 2.0 în aceste zile, dar problemele companiei nu erau la nivel de UI, ci de culise şi doar timpul ne va spune dacă s-au rezolvat şi acelea.

Mulţumim Vlad pentru pont si informaţii!

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×