De ce a fost pus bretonul pe un soclu

Autor:  | Publicat în:  Apple  Editorial 5.506 ori
<b>De ce a fost pus bretonul pe un soclu</b>În urmă cu o săptămâna aflam că “jdemii” de smartphone-uri vor fi lansate cu artificiul de design implementat de către Apple. Lumea îi spune “breton”, eu prefer “decupaj”, dar astea sunt detalii asupra cărora nu merită să zăbovim prea mult.

În urmă cu o săptămâna aflam că “jdemii” de smartphone-uri vor fi lansate cu artificiul de design implementat de către Apple. Lumea îi spune “breton”, eu prefer “decupaj”, dar astea sunt detalii asupra cărora nu merită să zăbovim prea mult. Ce este important din știrea respectivă este că bret… decupajul celor de la Apple a fost pus pe un soclu. Cum multă lume afirmă că “nimănui nu-i place chestia asta”, este interesant de aflat de ce s-au grăbit chinezii, taiwanezii și coreenii să copieze design-ul Apple.

Au asiaticii aceeași tehnologie pe care Apple a inclus-o în decupaj? Conform celor mai recente zvonuri, Samsung va include un rival FaceID abia din 2019. OnePlus a lansat recent un update ce activează un Face Unlock rudimentar, pe care l-am bătut cu un portret tras la imprimantă. Nu din prima încercare, din a patra. Tot e repede, semn că mai e mult până când utilizatorii Android se vor bucura de funcția specifică lui iPhone X.

Așadar, orientalii au adoptat decupajul din rațiuni pur estetice, iar acest lucru poate fi pus pe seama unei tehnici vechi de marketing. De ce sunt anumite brand-uri “love brands”? Ce le oferă acest statut? De ce preferăm un BMW la mâna a doua, nu un Logan nou-nouț? Pentru că, în cazul unor brand-uri selecte, clienții cumpără mai mult decât un produs. Ei cumpără o imagine - imaginea propriei vieți îmbunătățite. 

Apple a avut norocul de a avea la cârmă un om de marketing foarte bun. În toată marea de citate care spun că Jobs a fost un geniu vizionar, veți găsi câteva voci raționale care vor spune că Jobs a avut marketing-ul și vânzările în sânge. Dincolo de design și materiale de construcție, fiecare produs Apple de succes s-a vândut în milioane de unități pentru că puteai explica într-o singură propoziție ce face fiecare. Iar în aceeași propoziție puteai include și USP-ul (unique selling proposition). “1000 de melodii în buzunarul tău”, “Cel mai subțire laptop din lume” “Apple reinventează telefonul” - toate au definit produse de succes din istoria de peste 40 de ani a companiei.

Și în această lungă istorie, Apple a luat câteva măsuri foarte nepopulare la vremea lor: renunțarea la porturile serial, renunțarea la floppy disk drive, odată cu apariția primului iMac, eliminarea unităților optice și a majorității port-urilor de pe laptop-uri, renunțarea la Adobe Flash și adoptarea HTML 5 pe platformele mobile, excluderea jack-ului audio și, evident, renunțarea la TouchID și controversata apariție a bre… decupajului. Multe, nu?

Controversele din ultimii 10 ani au fost urmate de fiecare dată de alinierea industriei la standardul impus de Apple, iar decupajul proaspătului iPhone X nu face excepție. Bine, tehnologia ce justifică decupajul în cazul Apple n-a ajuns încă la toți competitorii, așa cum am spus și mai sus, însă acest lucru nu îi descurajează pe asiatici.

Bret… Da, bretonul a fost urcat pe un soclu pentru că în spatele acestuia se află un love brand. Ce dacă design-ul nu mulțumește pe toată lumea? Este aspirațional, te face să ieși în evidență, iar acest lucru poate fi un factor important al îmbunătățirii propriei vieți.

Recunoașterea pe care o primim din partea celor apropiați justifică într-o oarecare măsură achiziția unui smartphone de peste €1000. Dacă nu ai această sumă, “jdemii” de smartphone-uri accesibile te așteaptă cu câte un decupaj ce te vor duce social un pic mai sus și mai aproape de soclul pe care Apple a pus propriul breton.

În încheiere, vă las cu o întrebare: dacă Apple nu a inventat decupajul în ecran, ci Andy Rubin cu al său Essential Phone, de ce nu vedem marea de smartphone-uri orientale cu o implementare similară?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×