Super Mario Run Review (iPad Mini 2): un auto runner excelent, dar distractiv doar vreo 2-3 ore din păcate (Video)

Autor:  | Publicat în:  Jocuri  Apple 1.468 ori
<b>Super Mario Run Review (iPad Mini 2): un auto runner excelent, dar distractiv doar vreo 2-3 ore din păcate (Video)</b>Super Mario Run e probabil cel mai popular joc al finalului de an, mai ales că toată lumea a vorbit despre el cu mult înainte să debuteze şi hype-ul a continuat şi după lansare. E drept ca o campanie de review-uri negative de 1 steluţa i-a ştirbit popular

Super Mario Run e probabil cel mai popular joc al finalului de an, mai ales că toată lumea a vorbit despre el cu mult înainte să debuteze şi hype-ul a continuat şi după lansare. E drept ca o campanie de review-uri negative de 1 steluţa i-a ştirbit popularitatea în App Store, dar hai să vedem ce e mit şi ce e realitate în cazul său. Am testat acest titlu pe iPad Mini 2, în varianta completă, cu toate nivelele deblocate.

Iniţial jocul se descarcă gratuit din App Store şi puteţi juca vreo 3 nivele şi o cursă Toad Rally, dar pentru a juca toate cele 24 de nivele şi un mini game în stil Farmville numit Mushroom Kingdom plătiţi 10 euro. Sumă e cam piperată, mai ales că titlul nu oferă chiar aşa mult conţinut la aceşti bani. Eu am avut nevoie de 2 ore, 2 ore şi un pic pentru a termina toate cele 24 de nivele şi cred că am strecurat şi ceva curse în Toad Rally în aceeaşi perioadă.

Mai rău decât atât, Nintendo a anunţat că nu va oferi actualizări cu extra nivele pentru Super Mario Run, dar poate că îşi vor revizui atitudinea. Jocul este un auto runner şi platformer, cu faimosul instalator italian că personaj principal, iar noi vom apăsa pe ecran, mai încet pentru salturi scurte şi mai tare pentru salturi mai lungi. La atât se rezumă controlul nostru.

Review Super Mario Run, prezentat pe tableta iPad Mini 2

Ca de obicei vom lua ciuperci care îl fac pe Mario mare şi avem şi "vieţi", sub formă a 2 încercări care ne respawnează în bule de săpun pe care le spargem. De remarcat că Mario sare automat peste inamicii mai mici sau obstacolele nu foarte înalte. Fiecare nivel are şi o limită de timp asociată şi clasicele ţevi verzi, flori carnivore care ies din ele şi odată la 4 nivele apare şi un boss battle. Evident putem sări pe ţestoase, care apoi se vor învârti în carapace doborând inamici, ca pe vremurile lui GameBoy.

Din păcate acele boss battles sunt mega uşoare, mai ales cele cu Bowser, în care trebuie doar să sărim în spatele său şi să activăm o secure, care va sparge un pod sub el şi nervoasa ţestoasă va cădea în abis. Senzaţia de joc old school e la post, dar grafica are un look modern, departe de ce vedeam pe consolele Nintendo mai vechi.

Totul este glossy, bine finisat şi randat şi nu e loc de obiecte pătrăţoase. Toad Rally este un mod în care ne întrecem cu ghosts ale altor jucători, contra timp şi încercând să adunăm cât mai mulţi bani şi să doborâm cât mai mulţi inamici. Toţi aceşti factori, plus de câte ori murim sunt judecaţi la final de nişte juraţi că la X Factor, sub forma unor oameni ciuperca care sunt suporterii voştri sau ai adversarului.

O veste bună e că jocul nu are IAP-uri sau reclame, iar cu banii adunaţi în Toad Rally şi în modul "Campanie" putem personaliza Mushroom Kingdom, cu diferite structuri, ciuperci, tufişuri, garduri, decoraţiuni şi să înlăturăm statuile urâte şi ţepoase ale lui Bowser. Din păcate aveam aşteptări ceva mai mari de la un joc de 10 euro şi chiar dacă atmosfera e excelentă şi nivelele cu fantome şi portaluri sunt geniale (şi enervante), preţul rămâne o mare problemă. De la noi Super Mario Run ia un 8.2 din 10 și îl puteți descăca de aici.

Tableta pe care am prezentat jocul este iPad Mini 2 și o puteți cumpăra de aici.