Asphalt 9 Legends Review: cel mai aşteptat joc de curse de pe mobil e aici, simplificat prin TouchDrive și cu super grafică (Video)

Autor:  | Publicat în:  Jocuri  Apple 2.667 ori
<b>Asphalt 9 Legends Review: cel mai aşteptat joc de curse de pe mobil e aici, simplificat prin TouchDrive și cu super grafică (Video)</b>Asphalt 9 Legends a sosit ieri în Play Store şi App Store, după o aşteptare de luni bune, perioada în care a fost în soft launch. Cine avea ceva pricepere putea să îl joace din Store-ul din Filipine. Eu am preferat să aştept varianta full şi fără..

Asphalt 9 Legends a sosit ieri în Play Store şi App Store, după o aşteptare de luni bune, perioada în care a fost în soft launch. Cine avea ceva pricepere putea să îl joace din Store-ul din Filipine. Eu am preferat să aştept varianta full şi fără workaround-uri şi l-am jucat pe al meu iPhone 7. Trebuie să recunosc că am fost plăcut surprins, chiar şi de sistemul TouchDrive, care simplifica masiv gameplay-ul. Primele impresii despre joc le aflaţi mai jos.

În primul rând titlul ocupa 1.5 GB pe iOS şi avem de-a face aici cu un joc de condus arcade, deci nu vă aşteptaţi la realismul unui simulator. Acesta nu e Gran Turismo, dar nici NFS No Limits, care era aproape endless runner cu maşini. Văd că Gameloft a revenit la acel boost de viteză Nitro prezentat în mod fistichiu pe ecran, în stil Asphalt 7. Nu lipsesc rampele de pe care să ne luăm zborul şi să ne rotim în aer.

Asphalt 9 Legends

Putem să ne rotim şi pe circuit cu o dublă apăsare a ecranului în partea stângă şi asta e o noutate. Ajută mult să pocneşti alte maşini în stil Burnout şi mai adaugi la boost şi la spectaculozitate. Apropo un Nitro activat face ca orice atingere a unei maşini rivale şi orice împingere a sa în decor să se lase cu un efect slow motion spectaculos similar cu cele din jocul Burnout.

Asphalt 9 Legends

Simt nevoia să revin puţin la Touchdrive, noul sistem de la Gameloft. Acesta renunţă la viraje, la tilt sau touch pentru a controla direcţia. În schimb avem doar două butoane: unul de drift şi unul pentru Nitro, iar din când în când, contextual apar câteva rute de ales pe circuit. Le alegem rapid, în timp real prin swipe. Unele sunt lăturalnice, altele duc spre rampe de sărituri, unele spre aprovizionare cu nitro şi unele chiar riscă să vă scoată în decor.

Asphalt 9 Legends, prezentare video

Apropo de decor, el arată splendid, fie că alergaţi pe coasta Scoţiei şi vă stropesc valurile sau vă prăvăliţi prin Himalaia cu avalanşa. Apusuri superbe, clădiri vechi, copaci care cad şi chiar un centru istoric de oraş vechi pot fi savurat prin blurr-ul stârnit de viteză ridicată. Da ştiu, Gameloft face abuz de blur, reflexii, lens flare, dar când te opreşti puţin şi te uiţi în jur vezi că grafica e super detaliată, la nivel de PS3 chiar, poate chiar PS4!?

Asphalt 9 Legends

A fost adus la zi şi soundtrack-ul, acum cu Fall Out Boy şi Papa Roach, plus DNB şi dubstep. Ca resursă jocul are unităţi de benzină, câte 6 per maşină şi veţi pierde una per cursă. Aici intervine aspectul freemium şi plătiţi resurse pentru a face plinul sau le primiţi cadou de la joc din când în când. E bine să ai mai multe maşini pentru a avea benzină de rezervă, asta e clar.

Am pornit la drum cu un Mitsubishi Lancer Evo şi am deblocat un BMW Z4, pentru ca apoi să deblocăm şi un Camaro. Jocul are 50 de maşini, 70 de circuite şi găsiţi pe listă şi Ferrari-uri şi Lamborghini-uri. Mi s-a părut că avem curse cam scurte, unele de doar 40-50 de secunde şi fără mai multe tururi, din păcate. E drept că am găsit şi o cursă de aproape 2 minute, deci sunt speranţe.

Asphalt 9 Legends

Pe lângă benzină, mai avem şi bani cu care putem aduce la zi maşina la Acceleraţie, Manevrabilitate, Viteză Maximă şi Nitro. Banii sunt primiţi în funcţie de evoluţia în cursă, iar apoi vin şi Flags. Pe acelea le primim dacă realizăm obiectivele propuse la începutul fiecărei curse (un număr de secunde de drift, un loc pe care să termini cursa, un anumit număr de rivali loviţi etc).

Ca să deblocaţi multiplayerul aveţi nevoie de 20 de Flags şi eu abia am strâns 9, cu greu, după 40 de minute de joc. O altă noutate este Nitro-ul special Blastoff, care provoacă o explozie mov, vă dă un extra boost de rapiditate şi face un soi de vârtej de energie în jur, care afectează toate maşinile şi obiectele. Sunt foarte multe obiecte destructibile în cale, cutii, bolovani, baricade şi tot soiul de obiecte.

Asphalt 9 Legends, prezentare video

Veţi ţâşni printr-o clădire de birouri, sari peste un tren în mişcare, călări o avalanşă şi trece prin văluri care se sparg lângă voi, într-o grafică spectaculoasă şi glossy. Control e comod şi Touchdrive începe să îmi placă, mai ales că nu am fost niciodată un fan al controlului Tilt. Puteţi alege și pentru viraje prin touch, e și tilt dacă vreți, totul la setări. E cam devreme pentru un review, aşa că hai să spunem acestea sunt primele impresii deocamdată şi mai avem de deblocat şi Events şi Multiplayer, iar abia după avem verdictul.

Asphalt 9 Legends

Presimt o notă peste 9... și vă recomand tuturor să jucați titlul. Pot confirma că rulează pe Galaxy S7, S8, S9, iPhone 7 și aparent și pe Galaxy S5.

Asphalt 9 Legends, prezentare video: