Amendă record pentru Google din partea Comisiei Europene: 2.4 miliarde de euro pentru rezultatele afişate în motorul de căutare

Autor:  | Publicat în:  Google 1.172 ori
<b>Amendă record pentru Google din partea Comisiei Europene: 2.4 miliarde de euro pentru rezultatele afişate în motorul de căutare</b>O usturătoare amendă de 2.4 miliarde de dolari a fost dată de către Comisia Europeană celor de la Google și asta pe seama faptului că firma a abuzat de poziția sa dominantă pe piața motoarelor de căutare pentru a-și scoate în evidență conținutul

Comisia Europeană nu se fereşte să se ia de piept cu operatorii pentru eliminarea roamingului şi nici cu giganţii tech când vine vorba de încălcarea unor reglementări. Google tocmai a fost penalizată cu 2.4 miliarde de euro fix de către Comisia Europeană. Motivul? Ar fi abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa motoarelor de căutare, manipulând rezultatele afişate pentru a îşi scoate în evidenţă propriul comparator de preţuri ale cumpărăturilor.

Autorităţile de reglementare antitrust sunt cele care au sancţionat Marele G şi aceasta este doar prima dintre cele 3 mari investigaţii ce vizează compania. Precedenta amendă record fusese de 1.06 miliarde de euro şi era aplicată celor de la Intel în 2009. Între timp Google are 90 de zile la dispoziţie să oprească mecanismul care îi privilegiază propriul serviciu de shopping online sau va fi penalizată cu până la 5% din veniturile pe zi la nivel global.

Şi în SUA, Google a avut probleme similare în 2013, dar s-a înţeles cu autorităţile şi a scăpat fără pedeapsă, după ce a fost de acord să facă nişte modificări la algoritmi. O altă acuzaţie din partea UE are de-a face cu faptul că Google îşi foloseşte sistemul de operare Android pentru a concura neloial cu rivalii. Se discută şi despre blocarea produselor rivale în reclamele integrate în căutare.

Investigaţia a descoperit că Google a plasat mai sus în rezultate propriul serviciu de comparare a preţurilor, coborându-le pe cele ale rivalilor. Asta încalcă legile antitrust, refuzând meritele altor firme, ce ar putea avea servicii mai competitive. Google afirmă că datele sale arătau că publicul preferă ca linkurile să îi ducă direct la produsele dorite şi nu la site-uri unde trebuie să îşi repete căutarea.

S-a ajuns aici din cauza unor plângeri formulate de Yelp, TripAdvisor, News Corp şi site-ul britanic de comparaţii de preţuri Foundem. Următorul pas este atacul asupra lui Android, care se va lăsa probabil cu încă o amendă record.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×