ANCOM susţine că e abuzivă impunerea plăţii unei sume fixe pentru rezilierea contractului de telefonie mobilă

952 ori
<b>ANCOM susţine că e abuzivă impunerea plăţii unei sume fixe pentru rezilierea contractului de telefonie mobilă</b>ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii) a oferit de curând o perspectivă interesantă asupra uneia dintre clauzele incluse de către operatori în contractele de abonament. Aflăm faptul că aceste companii ar fi

Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) a oferit o perspectivă interesantă asupra uneia dintre clauzele pe care operatorii de la noi o tot aplică. Astfel, operatorii de fapt nu au voie să impună o sumă fixă care trebuie plătită de utilizator în cazul rezilierii contractului înainte de termen, cel puțin nu fără clarificări.

Ştiţi probabil că toţi operatorii vă pun să plătiţi dacă reziliaţi abonamentul de telefonie, Internet sau cablu TV inainte de perioada minimă obligatorie. De obicei e vorba de 12 sau 24 de luni. Regula s-ar aplica şi pentru cei care vor să îşi porteze numărul de telefon, pentru că şi acest lucru implică o reziliere de contract.

ANCOM subliniază că sumele pentru rezilierea anticipată sau modul lor de calcul trebuie trecute în contract, împreună cu perioada de contract minimă, dar şi alte condiţii de încetare a contractului. ANCOM consideră abuzivă impunerea prin contract a unei sume fixe ce trebuie plătită de utilizator în cazul în care contractul se anulează unilateral.

Clauzele abuzive pot fi analizate de ANPC (Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului), dacă utilizatorul o solicită, apoi intră pe fir instanţa. Şi lipsa de precizare a unei perioade minime a contractului poate fi sancţionată. Sancţiuni apar şi dacă perioada contractuală depăşeşte 24 de luni sau nu se oferă şi opţiunea de 12 luni.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×