Lovitură pentru Black Friday-ul românesc: Autorităţile pregătesc o legislaţie nouă

Autor:  | Publicat în:  știri diverse  Retaileri 4.191 ori
<b>Lovitură pentru Black Friday-ul românesc: Autorităţile pregătesc o legislaţie nouă</b>În fiecare an în perioada Black Friday apar și nemulțumirile legate de promoțiile organizate de către retaileri, aceștia fiind acuzați că măresc prețurile după care vin cu reduceri senzaționale. Această practică este una pe care toți comercianții

Ca în fiecare an în perioada lui Black Friday apar nemulţumiri legate de practicile comercianţilor de la noi. Adaosuri înainte de ieftiniri, reduceri mincinoase, ştim cu toţii povestea. Autorităţile lucrează acum la o nouă legislaţie care să împiedice apariţia problemelor care au legătură cu perioadele de promoţii.

Şeful Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiritoiu a recomandat comercianţilor să "îşi facă ordine în casă", citat fiind de Agerpres. A subliniat şi că odată compromisă imaginea unui retailer de gen, toate companiile din domeniu vor fi afectate. Oficialul a subliniat şi că în ultima vreme comerţul online a crescut şi acesta este un lucru bun, generând extra concurenţă şi preţuri mai mici.

Pe de altă parte suntem încă la distanţă de nivelul comerţului online din majoritatea ţărilor UE. Consiliul Concurenţei şi un grup înfiinţat de Ministerul Mediului de Afaceri lucrează la o nouă legislaţie pentru sectorul comercial, unde se va dezbate şi problema promoţiilor. În acel grup de lucru sunt divergenţe între comerţul online şi cel tradiţional. Pe viitor s-ar putea realiza un cod de conduită şi un ghid obligatoriu de respectat de către comercianţi în perioada Black Friday.

În luna mai a acestuii an Consiliul Concurenţei făcea public un raport care indică faptul că la noi comercianţii nu respectă legislaţia din timpul campaniilor de reduceri. Nu este arătat cu degetul un anume retailer, ci e vorba despre un comportament deja generalizat. Preţul de referinţă, cel "tăiat" la ofertă este deseori mai mare decât nivelul prevăzut de lege pentru aproximativ 80% din produsele monitorizate.

În 20% din cazuri preţurile erau mai mari decât de obicei. Astfel apare o percepţie că vei cumpăra mai ieftin, când de fapt cumperi mai scump sau la un preţ normal al pieţei. Anul trecut vânzările de Black Friday au generat 200 de milioane de euro în România.

⚡ Poți obține extra 20 euro pentru accesorii, cumpărând telefonul OnePlus 6T folosind acest link.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×