E perioada anunţurilor legate de venituri trimestriale şi după Samsung şi LG, acum şi Microsoft ne arată cum i-a mers în ultimele 3 luni. Chiar dacă estimările erau puţin mai mari, Microsoft a avut o perioadă bunicică, inregistrând venituri cu 7.6% mai mari în ultimul trimestru faţă de cel din aceeaşi perioadă anul trecut.
Acesta este trimestrul 3 fiscal 2017 al companiei (nu coincide cu cel calendaristic) şi a adus 22.09 miliarde de dolari pentru firma din Redmond. Vânzările de produse rămân cele mai mari generatoare de cash, dar serviciile şi alte venituri sunt în creştere de asemnenea. S-a schimbat şi proporţia segmentelor, astfel că anul trecut vânzările erau 70% din venituri şi serviciile 30%, iar acum proporţia este de 60/40.
Venitul operaţional a crescut cu 5.9% faţă de 2016, la 5.59 miliarde de dolari, în vreme ce venitul net a fost de 4.8 miliarde de dolari. Există şi aspecte unde nu totul a fost roz. Spre exemplu vânzările de produse precum tabletele Surface au scăzut cu 26%, dar consolele au crescut cu 5%, iar OEM-urile au adus 5% extra profit. E drept că Microsoft nu a mai lansat produse Surface sau Lumia de ceva vreme, deci era de aşteptat ca zona de "Produse" să nu strălucească.
Marele mecanism de creştere a fost segmentul de Productivitate, cu un salt de 22% şi ajungând la venituri de 8 miliarde de dolari. Evident Office e cheia aici, cu un salt de 15%, iar LinkedIn a contribuit cu aproape 1 miliard de dolari. Şi soluţiile "Intelligent Cloud" s-au dovedit bănoase, crescând cu 11% şi aducând 6.8 miliarde de dolari. Azure e secretul succesului aici, drept platforma de cloud computing flagship de la MS.