Topul celor mai valoroase şi proeminente branduri româneşti a fost făcut public de Profit.ro în această săptămână şi am fost curioşi să vedem cum stau brandurile retail/tech/telecom în acest clasament. Am găsit eMAG.ro pe locul 2 şi Digi pe locul 5, dar hai să vedem cum arată lista.
Dacia rămâne şi în 2018 cel mai valoros brand pe piaţa locală, pe locul 1, în vreme ce BCR a înregistrat un picaj, permiţând ascensiunea BRD şi Electrica. Și TVR e in picaj. Pe noi ne interează totuşi aspectul tehnologic, iar eMAG.ro pe locul 2 este o performanță impresionantă. Valoarea brandului este de 458 de milioane de euro în 2018, în creştere cu 27% faţă de anul trecut. Compania are rating AA în acest moment.
Digi / RDS&RDS se află pe locul 5, cu o valoare a brandului de 186 de milioane de euro şi în creştere cu 24% faţă de 2017. Reţineţi că RCS&RDS intră în zona Telecom, iar eMAG.ro la retail. În top 10 singurul brand din categoria IT/Tehnologie este de fapt Bitdefender, cu 118 milioane de euro valoare a brandului şi creştere de 6% faţă de anul anterior.
Ca un întreg, luând împreună toate cele 50 de branduri locale, valoarea lor cumulată a crescut cu 14% faţă de 2017, la 4.3 miliarde de euro, dublând creşterea economică de 7% a României. Şi ca o menţiune aş zice să observaţi că eMAG.ro a ajuns să valoreze mai mult decât Petrom, BRD şi BCR împreună. Evident mă refer la valoarea brandului, nu la cifra de afaceri.