Vodafone este amendată cu 130.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei pentru nereguli la roaming

Autor:  | Publicat în:  Vodafone  Orange  ANCOM 1.295 ori
<b>Vodafone este amendată cu 130.000 de lei, iar Orange cu 50.000 de lei pentru nereguli la roaming</b>Descoperim astăzi faptul că cei de la ANCOM au dat în ultima săptămână noi amenzi operatorilor Vodafone și Orange, asta pe seama unor probleme ce țin de roaming. Practic cele două companii sunt acuzate de impunerea unor limitări și de

Cei mai mari operatori de pe piaţa locală de telefonie, Orange şi Vodafone tocmai au fost amendaţi pentru nereguli la furnizarea de servicii de roaming. Pentru Vodafone amenda se ridică la 130.000 de lei, iar pentru Orange la 50.000 de lei. Hai să vedem despre ce e vorba.

Amenzile au fost date de către ANCOM şi vizează neincluderea în contractele cu utilizatorii a clauzelor şi politicilor de utilizare rezonabilă pentru utilizarea roaming-ului în ţările din Spaţiul Economic European. Vodafone a mai primit o amendă de 50.000 de lei pentru nereguli legate de politica de utilizare a roaming-ului pentru clienţii cartelelor preplătite. Cu această ocazie am mai aflat că ANCOM a aplicat în 2017 un număr 73 de amenzi, cu un total de 749.500 de lei, cea mai mare amendă fiind aplicată celor de la Telekom România: 200.000 de lei. Acolo era vorba despre nerespectarea prevederilor legate de portabilitatea numerelor.

Revenind la cazul roaming, Orange şi Vodafone ar fi aplicat utilizatorilor acea "politică de utilizare rezonabilă", adică practic o limitare a consumului de date să zicem în roaming în spaţiu european sau suprataxare. Şi asta fără să abia o clauză clară pe contractele cu utilizatorii. Şi utilizatorii de cartele s-au plâns cu privire la roaming, iar Vodafone a lansat oferte noi pentru Prepay, cu sau fără roaming şi asta fără a îi informa pe clienţi.

Astfel, posesorii de cartele nu ştiau că după 15 iunie 2017 utilizarea de roaming se putea face doar dacă activau sau dezactivau anumite opţiuni naţionale. În 2017, ANCOM a avut de rezolvat 3593 de plângeri de la utilizatori de servicii, cu 25% mai mult decât în 2016. Cele mai multe reclamaţii au fost legate de Vodafone, 21%, apoi Telekom Mobile, cu 19% și Telekom Communications cu 15%. RCS&RDS e pe 4, cu 14% şi Orange pe 5 cu 12%.

Pentru cei care se întreabă ce au făcut Vodafone şi Orange greşit, e vorba despre suprataxe aplicate pentru ceea ce operatorii consideră "consum abuziv sau anormal" de servicii în roaming. Găsiţi aici detalii despre aceasta suprataxare.

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×