În ultima săptămână am văzut că LG Mobile și Sony Mobile au pierdut sute bune de milioane de dolari în ultimul trimestru și eram curioși să vedem cum arată vânzările și cota Samsung. Acele cifre oficiale au sosit și nu sună prea bine pentru sud coreeni, mai ales în comparație cu Huawei. Ceea ce în contextul comenzilor record pentru Mate 20 Pro are sens în totalitate.
La început de august Huawei se afla pe locul 2 în topul producătorilor smartphone, după ușoare rocade cu Apple în ultimul an. Bătălia dintre Apple și Huawei a avut un exponent ideal și duelul recent (în orb) pe partea foto, al cărui rezultat l-am publicat aici. Dar să revenim totuși la Samsung.
Cândva un gigant forță dominantă pe piața smartphone, Samsung a livrat 72.3 milioane de smartphone-uri între iulie și septembrie 2018, conform Strategy Analytics. Numărul este sub cele 83.4 milioane de unități livrate de Samsung în aceeași perioadă de anul trecut. Samsung a ajuns acum la 20% cotă de piață globală, dacă ne uităm la volumul de livrări.
Anul trecut pe vremea asta avea 21.2% cotă de piață în aceeași perioadă a anului. Huawei în schimb a crescut cu aproximativ 50%, de la 9.9% cotă de piață in T3 2017 la 14.4% în T3 2018. Huawei a livrat 51.8 milioane de unități, apropiindu-se periculos de mult de Samsung și crescând ecartul față de Apple, care se află pe locul 3.
Apple a crescut de la o cotă de 11.9% la 13% pe parcursul ultimului an. Top 3-ul este urmat de Xiaomi, cu 9.2% cotă de piață și Oppo pe locul 5 cu 8.7%. Ambele au crescut de la 7% la 8% din 2017. În trimestrul 2 topul arăta la fel, dar nu și cifrele. În mod interesant Huawei a scăzut de la 15.8% cotă de piață la 14.4%, iar Samsung a ajuns de la 20.9% la 20%. Apple a crescut de la 12.1% la 13%.
Huawei pare totuși să aibă un an de excepție, atât ca percepție a publicului, vânzări, creștere de la an la an și verdicte de recenzii. Între locuri întâi în DxOMark și locul întâi la Mobilissimo.ro pe Top 10 telefoane pe luna octombrie, e clar faptul că avem o firmă care face surfing pe o creastă de val.
Perspectivele sunt mari ca Huawei să înlocuiască Samsung pe locul întâi în următorii 2 sau 3 ani. Totul ține de SUA, iar dacă Huawei cucerește SUA și doboară barajul lui Donald Trump, atunci locul întâi e accesibil. Huawei are o prezența mică în America de Nord. Samsung pierde teren în zone precum China sau India și faptul că a trebuit să mă frec la ochi când a apărut Galaxy A6s la sub 200 de euro cu 6 GB RAM în China.
Samsung trebuie să fie gata să vândă în pierdere pentru a câștiga piața din China. Și trebuie să ofere o cantitate mare de camere dar nu superficiale (3, 4 camere, dar fără inovații, ci doar cantitate), ci unele chiar utile, cum vedem la Mate 20 Pro și P20 Pro.
Predicția mea? Huawei pe locul întâi, cumva împăcare cu SUA (dacă poate OnePlus poate oricine), iar Samsung va risca tot mai mult, în zonă de prețuri scăzute. De urmărit și bătălia Apple-Xiaomi pentru locul 4.


