Smartphone-urile au crescut foarte mult din 2009 până în prezent, iar Rovio se poate spune în jargonul jurnalistic ad-hoc româneasc că a dat lovitura cu Angry Birds. O idee care a propulsat foarte sus o micuță companie finlandeză. Nu m-aș mira să ajungă mai valoroasă și decât Nokia. Le mai trebuiesc vreo 2 - 3 jocuri de succes și se realizează și acest deziderat. Glumesc, dar sunt sigur că dacă Nokia va scădea și Rovio mai scoate niște jocuri se va ajunge prin apropierea a ceea ce am scris.
Pentru prima dată s-au oferit date privind rezultatele financiare ale Rovio. Găsiți o serie de informații mai jos:
- - 106.3 milioane $ cifră de afaceri pe 2011 sau 75.4 milioane euro înainte de aplicarea taxelor;
- - 200 de milioane de utilizatori ai jocului și peste 640 de milioane descărcări;
- - spre comparație în 2010, Rovio avea pentru Angry Birds peste 40 de milioane de jucători și au realizat în jurul a 10 milioane de $;
- - Angry Birds a debutat în App Store pentru device-urile cu iOS în decembrie 2009;
- - 28 de angajați la începutul lui 2011 și 224 în prezent.
Observați cât succes poate aduce o idee implementată într-un joc simplu, ușor de instalat și cu deschidere pentru toate platformele mobile de la iOS până la Series 40 de la Nokia. Apropo, de curând s-a realizat o modalitate de a putea pune Angry Birds pe orice site și chiar pe wall-ul din Facebook Timeline prin opțiunea Share & Play. Detalii pe rovio.com.


