BlackBerry a mizat pe Passport pentru o revenire şi produsul a fost primit destul de bine, pentru ca apoi canadienii să intre într-un con de umbră. De acolo părea să îi scoată primul lor smartphone cu Android, Priv, dar se pare că acesta a fost un balon cu iluzii, nu cu oxigen. Şi nu o spunem noi, ci chiar partenerul de bază BB, operatorul AT&T.
Un oficial al acestui operator ar fi declarat recent că Priv nu s-a vândut bine deloc şi că mulţi utilizatori au returnat handsetul. Reprezentantul AT&T a cerut să nu fie numit de către presa şi a declarat că e nemulţumit de numărul mare de returnări. BlackBerry era cândva liderul unui segment smartphone tânăr şi aflat la început de drum, provocaţi la duel doar de unele modele Windows Mobile sau Palm.
În aprilie canadienii anunţau oficial vânzări de 600.000 de unităţi în trimestrul fiscal 4, perioada de 3 luni încheiată pe 29 februarie. Numărul era sub aşteptările de 850.000 de unităţi pentru acel trimestru, dar şi sub cele 700.000 de unităţi vândute în perioada anterioară. Şi totuşi oficialii BlackBerry rămâneau optimişti.
AT&T şi producătorul lui Priv mizau pe faptul că publicul doreşte un telefon Android cu tastatura fizică QWERTY, o opţiune greu de găsit pe piaţa în ziua de azi. În schimb, cei care au ajuns să cumpere Priv au fost tot fanii loiali BB şi nu vreun segment nou de public. Handsetul costă 699 dolari la liber, adică mai mult decât un iPhone 6S în State.
În toamna anului trecut CEO-ul BlackBerry, John Chen declara că firma pe care o conduce ar putea renunţa la producţia de telefoane dacă nu cresc profiturile, iar viitorul se anunţă cu adevărat întunecat pentru aceasta companie.



