Mobile Marketing Conference - despre tendințele mondiale și locale din marketing-ul mobil

Autor:  | Publicat în:  Evenimente 1.284 ori
<b>Mobile Marketing Conference - despre tendințele mondiale și locale din marketing-ul mobil</b>Ieri 5 mai 2011 am participat la Mobile Marketing Conference, oferindu-vă o parte din atmosfera conferinței pe contul meu de Twitter, iar detalii găsiți și la colegul Emil Dragota. Ei bine, evenimentul a fost (și este) unul activ, plin de...

Ieri 5 mai 2011 am participat la Mobile Marketing Conference, oferindu-vă o parte din atmosfera conferinței pe contul meu de Twitter, iar detalii găsiți și la colegul Emil Dragota. Ei bine, evenimentul a fost (și este) unul activ, plin de prezentări, aplicații mobile și concluzii trase din activitatea locală și internațională a marilor branduri din domeniu.

Cristian Manafu, managing partener Evensys a deschis evenimentul, vorbindu-ne despre scopul conferinței și prezentându-ne învitații. Același Manafu a fost inițiatorul câte unui scurt Q&A după fiecare prezentare a unui invitat, axându-se pe punctele cheie ale discursului său și ideile prezentate. Primul vorbitor a fost Steve Dallas, managing director al Initiative România.

De la Steve am aflat că în România, telefoanele mobile sunt folosite în principal pentru apeluri voce deocamdată (43% din utilizatori), apoi trafic de date, care include și navigarea pe web (31%) și SMS-uri (19%). Cu 5% se încadrează gamingul și cu 2% alte scopuri. în ce privește recentul duel între PC și telefon, ambele prezintă o modalitate diferită în care utilizatorul folosește webul. Astfel pe mobil prioritar este mailul, apoi căutarea onlinea, citirea știrilor și apoi navigarea cu ajutorul hărților.

Pe PC prioritară este căutarea online, apoi accesul la mail, vizionarea de clipuri video și downloadurile. Același Steve Dallas menționează că 69% dintre românii chestionați au descărcat și instalat aplicații pe mobil, în comparație cu 80% la nivel internațional, semn că lucrurile se mișcă în direcția bună.

ștafeta a fost apoi predată următorului vorbitor, Maia Novolan, director general Syscom Digital. Aceasta ne-a prezentat motivele pentru care companiile nu trebuie să ignore marketingul mobil. Ele includ o piață de telefonie în creștere, utilizatori din ce în ce mai educați și existența unor baze de date structurate.

Am aflat și despre legenda înșelătoare a lui Facebook: "dacă ating 1 milion de fani am nevoie ca doar 1% să cumpere" și ni s-a vorbit despre QR code, menționat de multe ori în cadrul conferinței drept viitorul marketingului și comerțului mobil. A venit apoi rândul lui Jure Sustersic, Forum & Develper Community Business Development Manager Nokia. De la Nokia am aflat că se estimează atingerea mai multor utilizatori de internet pe mobil decât pe desktop până în 2014. Interesant e faptul că același reprezentant Nokia a afirmat că economia bazată pe aplicațiile mobile a început cu iPhone. Am aflat și că există acum 75 de milioane de smartphone-uri touch Nokia active.

Raluca Boboc, CRM Coordinator Nestle România ne-a vorbit despre aplicația de nutriție și fitness de la Nestle, disponibilă pe telefoanele Nokia. Prezentarea aceasta ne era familiară de la lansarea lui Nokia E7, dar Raluca a adus în plus și o urare de la mulți ani pentru ziua bărbatului și... niște emoții.

Apoi, Pavol Magic a fost un vorbitor foarte motivațional, prezentându-ne exemple precum o aplicație Ikea care îți permite să integrezi mobila virtual în casa ta sau un soft amuzant care îți va permite să găsești cel mai apropiat pub. Acesta din urmă era o reclamă la bere, folosind o aplicație pentru acest scop. Codurile QR au apărut din nou în discuție și ni s-a tot repetat că Polonia practic nu contează când vine vorba de iPhone, dar că procentul reclamelor servite pe mobil este de peste 60%, deci se poate și fără iPhone.

Am aflat și că România este pe locul 6 la utilizatori Opera Mini în lume, după care am luat o pauză și am revenit cu un speech energic al lui Dan Virtopeanu (director general Voxline), considerat de mulți persoana cu cea mai bună prezentare de azi. Dan ne-a prezentat cum poate fi măsurat succesul campaniilor de mobile marketing și ne-a oferit și un fun fact: 10% dintre britanici răspund la SMS-uri atunci când fac sex. Un alt studiu citat de directorul Voxline afirmă că oamenii se uită de 150 de ori la mobil fără a fi nevoie să îl utilizeze... în cele din urma am aflat că trebuie să avem grijă la concept, resurse, timing și implementare pentru a avea succes.

Per total Mobile Marketing Conference se dovedește a fi o experiență antrenantă și utilă, având următoarele cuvinte cheie: QR code, piață în creștere în România, promovare prin SMS și Facebook, aplicații cu rol de reclamă și o foarte importantă regulă de a nu uita să măsurăm eficiența campaniilor de marketing.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×