Piata telefoniei mobile, atinsa de recesiune

Autor:  | Publicat în:  Aspecte Sociale 1.218 ori
<b>Piata telefoniei mobile, atinsa de recesiune</b>Recesiunea economica globala a afectat destul de grav producatorii de terminale mobile, pana si Nokia resimtindu-i efectele negative. Producatorul finlandez anunta joi ca vanzarile sale din ultimul trimestru au scazut cu 19%, fata de aceeasi perioada a...

Recesiunea economica globala a afectat destul de grav producatorii de terminale mobile, pana si Nokia resimtindu-i efectele negative. Producatorul finlandez anunta joi ca vanzarile sale din ultimul trimestru au scazut cu 19%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar profitul sau a scazut cu 69%.

Pana si in China, principala piata de desfacere pentru telefoanele low end Nokia, compania a vandut cu 36% mai putine terminale in ultimul trimestru, decat cu un an inainte. Motivul acestor scaderi ale profitului este destul de simplu: retailerii prefera sa vanda telefoanele ramase pe stoc, in loc sa comande noi modele de la producator.

Si daca Nokia se lupta cu aceasta criza economica, ce sa mai spunem de Sony Ericsson si Motorola? Problemele acestora din urma dateaza deja de ceva timp, Motorola luptandu-se cu falimentul de cel putin un an. Sony Ericsson Mobile Communications anunta saptamana trecuta pierderi de 243 de milioane de dolari in ultimul sfert fiscal al lui 2008.

Analistii afirma ca Moto este un brand aproape "mort", care nu va mai scoate vreun telefon impresionant pana in 2010, in vreme ce Sony Ericsson va trebui sa isi amane proiectele importante, cum ar fi mult-asteptatul PSP Phone sau telefoanele cu camera de 12 megapixeli. Singura companie care pare a prolifera este HTC, cunoscand gloria atat datorita primului terminal Android, G1, cat si datorita unor modele foarte apreciate de public, ca Touch Diamond, Touch Pro sau Touch HD.

Sursa: News.cnet.com

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×