Retailerii din Marea Britanie folosesc recunoaştere facială a clienţilor pentru un public ţintă atins mai precis

Autor:  | Publicat în:  Studii 437 ori
<b>Retailerii din Marea Britanie folosesc recunoaştere facială a clienţilor pentru un public ţintă atins mai precis</b>După &icirc;ngrijorările provocate de faptul ca televizoarele smart Samsung ar putea &icirc;nregistra ce spun persoanele din sufragerie şi faptul că webcamurile lor pot fi hackuite pentru a filma oric&acirc;nd, acum şi handseturile trag cu ochiul...

După îngrijorările provocate de faptul ca televizoarele smart Samsung ar putea înregistra ce spun persoanele din sufragerie şi faptul că webcamurile lor pot fi hackuite pentru a filma oricând, acum şi handseturile trag cu ochiul în viaţa personală. Şi nu oricum, ci la "sugestia" marilor lanţuri de magazine.

Organizatia de protecţie a datelor personale din UK a descoperit că retailerii de pe insulăpot urmări fiecare mişcare a clienţilor folosindu-le smartphone-urile. Se atinge astfel publicul ţintă şi e utilizată şi recunoaşterea facială în acest proces. Fiecare handset e identificat printr-un cod unic, transmis via WiFi. Tehnologia ajuta la stabilirea modului în care fiecare persoană face cumpărături şi cum se comportă la shopping.

Adresa MAC a telefonului e folosită şi o situaţie e dată ca exemplu pozitiv pentru urmărirea clientului: sistemul din magazin observă că ai probat o pereche de pantaloni de 2 ori şi brusc afişează pe display-ul de la rafturi o reducere sau 2 perechi la preţ de una. Evident se înregistrează astfel şi statistici despre numărul de clienţi, cele mai cumpărate produse şi furtul devine şi mai rar.

Sistemele CCTV din malluri deja folosesc mecanisme de recunoaştere facială, ştiind să afişeze pe panourile publicitare din zona reclame la crema de bărbierit sau parfumuri de femeie, în funcţie de cei prezenţi. Un avantaj al acestei încălcări de intimitate este organizarea mai bună şi eficientă a magazinelor, încât să avem acces mai uşor la produsele dorite... fiind astfel consumeristi buni, cuminţi şi docili.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×