Două gafe se tot repetă în reţelele de socializare în ultima vreme pentru marile companii producătoare de telefoane. Pe de o parte avem vedetele şi ambasadorii de brand care promovează un telefon folosind un alt handset şi pe de altă parte avem telefoanele cu camera promovată folosind un DSLR. Au păţit-o Nokia, Huawei şi Xiaomi, iar acum vine rândul celor de la Samsung.
Compania sud coreeană ar fi folosit un DSLR pentru a realiza fotografii promovate apoi drept mostre ale lui Samsung Galaxy A8 Star. Fotografia în cauză, cea din acest articol este prezentată pe pagina oficială de produs de pe site-ul Samsung din Hong Kong. Apare în secţiunea de prezentare a lui Live Focus, adică Bokeh-ul celor de la Samsung.
Problema e că poza respectivă nu e făcută cu Galaxy A8 Star. Samsung a făcut un lucru similar cu Samsung Galaxy A8 (2018), postând pe contul său oficial de Twitter din Brazilia cadre prinse cu un aparat profesionist şi trecute ca selfie-uri de zi cu zi. În noul caz, fotografa Dunja Djudjic, cea care a realizat o fotografie autoportret a aflat că respectiva captură a fost cumpărată prin Getty.
Faţa sa a fost foarte Photoshopată pentru rezultatul final. Samsung a cumpărat legal drepturile pentru utilizarea fotografiei, dar asta nu face mai corect faptul că a dat-o drept captură realizată de un telefon. Ar trebui luate măsuri de către aceleaşi autorităţi care reglementează şi promisiunile mincinoase din reclamele de Black Friday.
Ultima oară când s-a întâmplat ceva de gen a fost la Huawei Nova 3i, iar Huawei a răspuns că "fotografiile de produs sunt doar pentru referinţă". Mai multe detalii aflaţi de la fotografa în cauză aici.




