Starea de fapt a telefoniei mobile in Romania

1.412 ori
<b>Starea de fapt a telefoniei mobile in Romania</b>Dupa cum va informam cu cateva luni in urma, piata autohtona de telecomunicatii a trecut pragul de 100% la capitolul rata de penetrare, acest lucru insemnand ca exista in acest moment mai multi clienti ai operatorilor comparativ cu populatia tarii. O...

Dupa cum va informam cu cateva luni in urma, piata autohtona de telecomunicatii a trecut pragul de 100% la capitolul rata de penetrare, acest lucru insemnand ca exista in acest moment mai multi clienti ai operatorilor comparativ cu populatia tarii. O astfel de evolutie aduce evidend noi strategii in taberele principalilor furnizori de servicii de telefonie, dar si noi evaluari.

In ritmul cresterii actuale in segmentul de telefonie mobila vom ajunge probabil si la stadiul in care se afla Italia, cu o rata de penetrare de 150%, dupa ne informeaza Capital. A devenit deja la ordinea zilei ca pana si romanul de rand sa fie posesorul mai multor telefoane mobile, iar trendul va mai continua inca cel putin 10 ani. Astfel se explica si numarul de clienti castigati de principalii operatori de pe piata din Romania. In primii sai 3 ani de existenta, Orange Romania a strans 5 milioane de clienti, iar despre Vodafone aflam ca a atras un milion de noi clienti numai in 2007.

Cosmote este o surpriza placuta, cu ai sai 2.4 milioane de clienti noi, pe care operatorul i-a castigat anul trecut, dintre care 800.000 au optat pentru rivalul celor de la Orange si Vodafone in ultimul trimestru. Totusi regulile jocului s-au schimbat acum, si nu mai conteaza atat de mult numarul de clienti, ci popularitatea serviciilor si veniturile companiei. Spre exemplu, numarul de clienti al operatorilor este diferit si datorita faptului ca acestia au definitii diferite ale utilizatorilor inactivi. Unii dintre acestia sunt inactivi dupa cateva luni de neutilizare a cartelei, altii dupa mai mult de un an.

Totusi, directorul general Orange Romania, Richard Moat afirma ca baza de date este "curatata" periodic si numarul de abonati despre care aflam nu ii include si pe cei inactivi. O parere interesanta vine si de la Liliana Solomon, CEO Vodafone Romania, care afirma ca ar trebui sa ne raportam doar la venituri si profituri si nu atat de mult la numarul de clienti. In acest moment rata de penetrare a telefoniei mobile este de 108% in Romania, ceea ce inseamna ca exista 23.3 milioane de clienti ai acestor servicii.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×