Spy Shop Black Friday 2017

Unde se Îndreaptă HTC?

Autor:  | Publicat în:  HTC 1.546 ori
<b>Unde se Îndreaptă HTC?</b>Când HTC aducea smartphone-uri de top, Samsung, Apple și Nokia nu aduceau o experiență similară, nici măcar nu erau pe aproape. Samsung a învățat și a ajuns a fi no.1 în liga smartphone-urilor cu peste 50 de milioane unități comercializate,...

Când HTC aducea smartphone-uri de top, Samsung, Apple și Nokia nu aduceau o experiență similară, nici măcar nu erau pe aproape. Samsung a învățat și a ajuns a fi no.1 în liga smartphone-urilor cu peste 50 de milioane unități comercializate, Apple vinde mai puțin, dar concentrează peste 70% din profitul înregistrat pe domeniul smartphone-urilor în Q2 2012. Nokia nu prea mai contează și este evident că mișcarea spre Windows Phone a fost oarecum sinucigașă.

Ce s-a întâmplat cu HTC?

în al doilea trimestru din 2011 erau pe o creștere fulminantă, luptau de la egal la egal cu Samsung și depășeau bine restul plutonului. Câteva date statistice care să vă reliefeze contextul:

Q1 2011 - 9 milioane de smartphone-uri vândute;
Q1 2012 - 6.9 milioane, cădere de 23.3%;

Q2 2011 - 12.1 milioane;
Q2 2012 - 9.52 milioane. Datele sunt luate din statistica oferită de către IDC.

Adaug elemente noi:

  • reducere pentru estimare de vânzări făcută de HTC pe Q3 2012 cu 23%;
  • în iulie 2012 au vândut cu 45% mai puțin decât în perioada similară pe 2011. 

Aceste date negative vin în contextul în care industria crește, piața se mărește. Au pierdut piețe precum SUA și Europa, nici în China nu performează excelent. Seria Sensation și lansarea de telefoane noi pe bandă rulantă s-au dovedit a fi un veritabil călcâi al lui Ahile. Pur și simplu a fost o tâmpenie să lanseze telefoane considerate noi, dar care aducea un CPU upgradat, aceeași formă, ceva mai mult spațiu de stocare. Exemplu: HTC Sensation, HTC Sensation XL. Un alt smartphone ciudat al HTC ar fi Sensation XL, prețul său era foarte mare în raport cu ceea ce oferă ca hardware.

Strategia lor s-a dovedit greșită. Au venit în 2012 cu trei telefoane ok: One X, S și V. Din păcate, vânzările bune se lasă așteptate. Samsung îi face la marketing, HTC One X este frumos, dar are și probleme: se încălzește tare, autonomie redusă, display care atins în anumite puncte dă o impresie ciudată, preț ceva cam mare, interfața Sense insuficient finalizată. La HTC One S din cauza problemelor Qualcomm de a furniza Snapdragon S4 la nivelul cerut s-au reorientat și au adus un One S cu Snapdragon S3 cu overclock la 1.7 GHz care nu se compară cu One S cu S4 cu arhitectură Krait pe tehnologie de 28nm.

HTC One V place, dar prețul de vânzare a fost poziționat sus, cu vreo 2 - 300 de lei mai jos devenea hit. Este evident că în mai puțin de un an de zile s-ar putea să vedem falimentul HTC și achiziția lor de către un alt mare nume din domeniu, Google ar fi mai în măsură să facă pasul. Pare de-a dreptul fabulos, dar altă alternativă nu văd dacă se păstrează trendul de acum.

Ce ar trebui să facă HTC?

1. Să aducă un smartphone de top cu Qualcomm quad-core Snapdragon S4 Plus cu de toate, de la design până la spațiu de stocare, Sense UI care să uimească, display de mare efect. Să comunice că acesta este vârf de gamă și că nu vor aduce altul mai tare până în 2013. Să iasă din cursa de adus telefoane mobile pe bandă rulantă.

2. Smartphone de tip phablet / smartblet cu display de peste 5 inch. Am înțeles că ar fi unul în lucru. Perfect.

3. Un alt smartphone HTC ieftin cu tehnologie Sense, dimensiuni mai compacte, dual-core, preț corect. Nu poți să nu iei în seamă și acest segment, unul aflat într-o creștere pronunțată pe 2012. S-a spus că va fi anul telefoanelor Android ieftine. De aceea s-a ajuns la a fi activate 1 milion de smartphone-uri Android pe zi.

4. Să se concentreze pe software-ul adus de telefoanele lor, Sense UI să fie mai fluent, mai rapid, să consume mai puține resurse. Aplicații optimizate, un magazin HTC cu aplicații care să-ți fure privirea, să mizeze pe grafica adusă de telefoanele HTC la maxim. Serviciile de cloud să fie integrate by default, nu ar strica ca HTC să intre puternic. Să ofere ceva simplu, eficient, ieftin / gratuit.

5. Autonomie. Să optimizeze consumul de resurse și să nu se termine așa repede, să ajungă măcar la o zi de autonomie în condiții de lucru mai intens. Ar fi mare lucru, un punct pe care ar putea să mizeze la divizia de marketing, să-l scoată în fața oamenilor.

6. Campanie nouă de comunicare. Să dea impresia că HTC a primit o nouă față, că acum fac lucrurile cum trebuie. Să mizeze pe experiența oferită de telefoanele lor, să se axeze pe online în promovare: sigur și eficient.

7. Design fără reproș - au arătat că se poate să facă un telefon frumos - One X, nu ar strica să meargă pe stilul inaugurat cu acest smartphone quad-core. Ar fi de bun augur.

Ce părere aveți de HTC, își va mai reveni?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×