Xiaomi şi-a reconfirmat dominaţia pe piaţa din China, printr-o postare Twitter, în care dezvăluie cota sa pe piaţa smartphone din ţară de baştină. Tweetul citează datele firmei de studii de piaţă IHS Technology.
Astfel, Xiaomi deţine 14% cotă din piaţa smartphone din China, în primul trimestru al acestui an. Pe locul 2 se afla Huawei, cu 11% şi tot 11% au şi cei de la Apple. Samsung îi urmează îndeaproape, cu 10%, apoi Vivo, cu 9% şi Lenovo cu 8%. Oppo deţine tot 8%, iar Coolpad ajunge la 7%. Aflăm şi că Xiaomi a vândut 14.2 milioane de smartphone-uri dintre cele 99 de milioane vândute în China în primele 3 luni ale anului.
Nu putem să nu observăm că piaţa chineză e una fragmentată şi nu există monopol al unui singur brand, ceea ce încurajează concurenţa. Lider de piaţă în China în doar 5 ani de existenţă, Xiaomi vrea acum să ajungă şi lider în India, concentrandu-şi eforturile pe această ţară foarte populată. Acolo tocmai a fost lansat handsetul Mi 4i, la un eveniment la care au participat atât Hugo Barra, cât şi CEO-ul Xiaomi.