Xiaomi îşi schimbă şeful: Lei Jun înlocuit cu boss-ul Redmi, pentru un nou suflu

877 ori
<b>Xiaomi îşi schimbă şeful: Lei Jun înlocuit cu boss-ul Redmi, pentru un nou suflu</b>Atunci când lucrurile merg prost la o companie, în general este înlocuit şeful, în căutare de idei noi şi bune, o strategie mai inspirată. Uneori "antrenorul care ia titlul" este şi el schimbat sau pleacă, în căutare de provocări noi, ca să facem o analog

Atunci când lucrurile merg prost la o companie, în general este înlocuit şeful, în căutare de idei noi şi bune, o strategie mai inspirată. Uneori "antrenorul care ia titlul" este şi el schimbat sau pleacă, în căutare de provocări noi, ca să facem o analogie cu fotbalul. Ei bine aflaţi că Lei Jun, cofondatorul Xiaomi şi şeful pe segmentul Xiaomi China a părăsit funcţia de conducere a firmei, fiind înlocuit cu boss-ul Redmi, Lu Weibing.

Lei Jun a devenit practic simbolul Xiaomi şi fata companiei, poreclit şi "Steve Jobs al Chinei". Are 49 de ani şi a fondat compania smartphone în 2010, ajungând de la startup la gigant în jumătate de deceniu. Apoi în doar 9 ani a ajuns să domine India, să fie al patrulea brand ca mărime din Europa şi să fie o forţă şi în China. Fix la acest din urmă capitol e buba totuşi, pentru că Xiaomi a pierdut cota de piaţă în ţara de baştină. A ajuns de la 13.1% la 9%, în năvala naţionalistă a publicului de a susţine brandul asuprit de americani.

​Lu Weibing
Lu Weibing

Schimbarea lui Lei Jun din postul de director pe China poate avea şi rolul de a găsi o nouă strategie pentru China. Xiaomi face o tranziţie acum spre 5G, spre telefoane pliabile şi spre investiţii serioase în Internet of Things. Lei Jun nu e singurul oficial înlocuit, pentru că se mai schimbă şi poziţia a 7 oficiali de top ai companiei. Au plecat oameni din zona de marketing, strategie de brand, vicepreşedinte senior şi şef de afaceri internaţionale. Mulţi rămân totuşi în posturi de consilieri.

Xiaomi a raportat la final de luna noiembrie o creştere de venituri pe trimestrul 3 din 2019, dar totuşi s-a consemnat şi scăderea de vânzări smartphone, un picaj cu 8% faţă de 2018. Xiaomi creşte tot mai mult în Europa, unde tot deschide filiale şi magazine noi. În plus este pe locul întâi în India, o ţară cu populaţie mare şi potenţial uriaş de creştere.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×