Meitu este un brand care m-a intrigat din prima secundă, încă de pe vremea când îl confundam cu Meizu. Compania produce telefoane cu design inedit, abătându-se de la formatul dreptunghiular şi integrand camere selfie cu rezoluţie uriaşă. Ei bine acum aflăm că Xiaomi a preluat acest brand, printr-un parteneriat strategic în primă fază. Nu m-ar mira să se ajungă la o achiziţie completă.
Viitoarele telefoane vor avea brandul Meitu totuşi, dar Xiaomi se va ocupa de design, R&D şi vânzări. Meitu se va ocupa în continuare de softul camerei, care vine cu multiple filtre, moduri Beauty şi în general funcţii care îţi fac tenul să arate mai bine. Compania chineză nu este chiar un jucător mare, vânzând doar 3.5 milioane de handseturi în cei 5 ani de când activează.
Xiaomi este rampa sa de lansare pentru a ajunge la un public mai larg, pentru că această firmă are intrare pe piaţa europeană spre exemplu. Meitu nu merge chiar bine în aceste moment, urmând să anunţe pierderi nete pe anul 2018 ce ar putea ajunge la 173 de milioane de dolari, faţă de 28 de milioane, cât a pierdut anul trecut. O problemă e faptul că firma a lansat doar un telefon în acest an, faţă de cele 5 lansate în 2017.
De-a lungul timpului am văzut telefoane selfie cu camere frontale de 12 sau 20 MP, cu stabilizare optică, tehnologie Dual Pixel, toate pentru selfie-uri cât mai reuşite. Au fost şi ceva controverse, când aplicaţia de editare selfie Meitu a fost acuzată de spionaj, deci brandul nu e chiar impecabil.