Iulian Stanciu, şeful eMAG.ro.vorbeşte despre fluctuaţiile de preţuri de dinainte şi după Black Friday, defineste noţiunea de preţ de bază

Autor:  | Publicat în:  Retaileri 1.849 ori
<b>Iulian Stanciu, şeful eMAG.ro.vorbeşte despre fluctuaţiile de preţuri de dinainte şi după Black Friday, defineste noţiunea de preţ de bază</b>De fiecare dată când ne apropiem de Black Friday există și acea percepție cum că retailerii cresc înainte prețurile produselor afișate la vânzare. eMAG, mai precis CEO-ul acestei companii vine astăzi cu o serie de lămuriri în această privință și ține să

Unul dintre cele mai discutate aspecte în fiecare an în perioada lui Black Friday e preţul real al produselor şi în ce măsură sumele sunt umflate în prealabil pentru a fi "dezumflate" artificial în perioada reducerilor. Iulian Stanciu, şeful eMAG.ro a discutat despre aceste aspecte şi altele legate de Black Friday, într-un interviu recent cu Gândul.

Şeful eMAG.ro a explicat că în urmă cu 20 de ani se tipărea o etichetă pentru un produs la raft şi rămânea bătută în cuie luni intregi, dar acum preţurile sunt mai dinamice. Concurența dictează dinamica preţurilor şi fiecare scădere impune o reacţie a tuturor celorlalţi retaileri. Există totuşi un "preţ de bază", cel recomandat de producător sau alteori un preţ "to worth" pentru respectivul obiect, adică cam cât valorează el REAL pentru retailer.

Iulian Stanciu a declarat şi că el consideră că în medie produsele stau cam 3 luni la preţul de bază, apoi vin promoţii, apoi iar revin la preţul de bază şi tot aşa, în mod dinamic. Acea "creştere de dinainte de Black Friday" a preţului ar fi de fapt revenirea la preţul de bază, conform oficialului. El a detaliat şi întregul procedeu în relație cu lanţul de furnizori, care implică bugete alocate la zeci de mii de unităţi şi un proces mai complex decât vede ochiul cumpărătorului de rând.

Am aflat şi câteva informaţii de insider, precum faptul că retailerii urmăresc comportamentul de cumpărator al clienţilor. Spre exemplu un televizor are un proces de cumpărare de aproximativ 11 zile. Persoanele aleg să se ducă la magazinele fizice, să vadă televizorul în acţiune, să caute pe Google apoi, deci se documentează serios.

Am descoperit şi că publicul bulgar e mai impulsiv decât cel român şi şeful eMAG.ro a amintit şi de cazurile cu laptopuri la un leu sau telefoane la un leu. El numeşte acela un moment de erori în lanţ, mai degrabă decât o campanie, aşa cum s-a crezut la acea vreme. Mai multe detalii despre viziunea acestui oficial eMAG.ro şi strategia retailerului dar şi cum se vede Black Friday din spate uşilor depozitelor şi serverelor aflaţi aici şi aici.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×