Sony revine serios pe profit, datorită opticii şi jocurilor; Zona Mobile rămâne în standby

Autor:  | Publicat în:  Sony 1.241 ori
<b>Sony revine serios pe profit, datorită opticii şi jocurilor; Zona Mobile rămâne în standby</b>Potrivit datelor financiare făcute publice de curând de către Sony, se pare că segmentele care au adus cel mai mare profit companiei au fost cele de optică și jocuri. Secțiunea Mobile rămâne oarecum în standby și asta pentru că japonezii nu

Chiar dacă în România ideea de "cincinal" are o reputaţie proastă, în afară unele mari companii îşi fac planul pe 5 ani cu regularitate. Cu 5 ani în urmă CEO-ul Sony, Kazuo Hirai a pus în mişcare un plan de a face din Sony lider pe piaţa de jocuri şi optică. Jumătate de deceniu mai târziu pare a-i fi reuşit planul.

Kaz Hirai venea din segmentul de gaming, deci ştia exact cu ce se mănâncă acesta. Odată ajuns la cârma companiei, a pornit abordarea "One Sony", descoperind 3 segmente unde Sony putea fi lider de piaţă: optică digitală, gaming şi mobile. Cu 5 ani mai târziu aflăm că 2 din 3 ţinte sunt atinse. Sony şi-a prezentat recent rezultatele financiare, care detaliau şi reuşitele în ultimii ani.

Nu a fost o perioadă chiar lipsită de probleme, cum se întâmplă cu orice interval de tranziţie, dar acum niponii au ieşit la liman. Conglomeratul a înregistrat o creştere de vânzări şi venituri operaţionale de 15.2% în ultimele luni, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Meritul revine zonei financiare şi celei Semiconductor. Senzorii foto au adus profituri considerabile pentru că practic toţi marii producători smartphone îşi iau senzorii de cameră de la Sony.

Bloomberg consideră că senzorii Sony se află acum pe cel puţin 50% din telefoanele de pe glob. Gaming-ul reprezintă acum cel mai bănos segment păstorit de Sony, chiar dacă veniturile operaționale au scăzut cu mai bine de 60% în ultimele luni, mâncate de Nintendo Switch şi lipsa vreunui joc first party. Zona Mobile rămâne totuşi în limbo, obţinând profituri modeste.

Tăierile de costuri sunt ceva frecvent la Sony în această arie, dar acum au loc şi tăieri de fonduri pentru cercetare si dezvoltare. Sony a vândut 3.4 milioane de telefoane în ultimul trimestru, ceea ce nu e deloc impresionant. Pe de altă parte, cum Sony are şi casa de producţie de filme, numai "Spider-Man Homecoming" e capabil să compenseze pentru lipsa de vânzări Xperia.

E bizar să vedem comportamentul zonei Mobile, mai ales că Sony are cel puţin 3 telefoane atractive acum, 2 modele midrange Xperia XA1 şi un Xperia XZ Premium excelent.

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×