A venit şi momentul pe care îl anticipam de câţiva ani şi anume retrogradarea iPad-ului pe locul 2, în spatele tabletelor Samsung. Acest lucru se petrece în Europa de Vest, conform cifrelor proaspăt publicate de către IDC.
Firma de studii de piaţă a dat publicităţii un nou raport cu privire la piaţa tabletelor pe trimestrul întâi al acestui an. Întregul segment a scăzut cu 1.7% faţă de anul trecut şi 7.1 milioane de unităţi au fost livrate, grosul fiind cele cu Android. Samsung a înregistrat creştere totuşi în primele 3 luni din an, reuşind să împingă iPad-urile pe locul 2.
Astfel, Sammy a livrat 1.89 milioane de tablete în T1, faţă de cele 1.6 milioane de anul trecut şi are o cotă de 26.5% în Europa de Vest. Apple a livrat 1.54 milioane de modele iPad în aceeaşi perioadă, faţă de cele 1.74 milioane de anul trecut, atingând cota de 21.7%. Judecând totuşi după segmentul de preţ, iPad-urile reprezintă 50% din toate vânzările de tablete cu preţ peste 600 de euro.
Lenovo se află pe locul 3, cu o cotă de 7.6%, iar Acer şi ASUS pe 4 şi respectiv 5.



