Chinezii prind Samsung din urmă: profiturile generate de producătorii chinezi de telefoane impresionează în trimestrul 2 2018

Autor:  | Publicat în:  Xiaomi  știri diverse 891 ori
<b>Chinezii prind Samsung din urmă: profiturile generate de producătorii chinezi de telefoane impresionează în trimestrul 2 2018</b>Pe seama unui raport financiar recent emis aflăm astăzi faptul că firmele chineze producătoare de smartphone-uri ajung încetul cu încetul pe cei de la Samsung din urmă. Mai precis suntem informați de către firma de research CounterPoint

Un nou raport al celor de la CounterPoint arată că producătorii chinezi de telefoane mobile au stat excelent în trimestrul 2 al acestui an. Se apropie periculos de mult de Samsung şi dacă am cupla primele 3 nume mari din ierarhie, cred că ar bate deja gigantul sud coreean.

Aflaţi că în intervalul aprilie - iunie 2018 marile branduri chineze au depăşit bariera de 2 miliarde de dolari profit doar din telefoane mobile. Branduri ca Oppo, Vivo, Huawei sau Xiaomi conduc asaltul asupra rivalilor, ameninţând Apple şi Samsung. Apple continuă totuşi să fie extrem de profitabilă, obţinând 62% din totalul profiturilor în segmentul smartphone în trimestrul 2 din 2018.

Raport Counterpoint

Firmă din Cupertino e totuşi în scădere, pentru că în aceeaşi perioadă din 2017 cota era de 65%. Samsung stă şi mai rău, iar după o lungă perioadă de zvonuri că Galaxy S9 nu se vinde chiar bine, avem şi confirmarea. Cota profitului companiei din profitul smartphone global a scăzut la doar 17% în T2 2018, faţă de 22.3% cât era în 2017. Este al doilea an consecutiv de scădere, se pare.

Asta în vreme ce Huawei, Oppo, Vivo şi Xiaomi au avut creşteri pe toată linia. Huawei şi-a dublat cota de la 4% în 2017 la 8% acum, iar Vivo a ajuns la 4%. Oppo are 5% din profitul global smartphone, iar Xiaomi a crescut cu 747% faţă de 2017, ajungând la 3% profit. De remarcat şi că OEM-urile chineze treceau prima oară de 1.5 miliarde de dolari profit în trimestrul 3 de anul trecut.

Şi iată că acum au sărit deja la 2 miliarde de dolari, după un picaj la 1.3 miliarde în trimestrul 4 din 2017. Unul dintre motivele acestei creşteri ar fi o axare pe zona midrange şi premium în loc de cea entry level. Inovaţia este un alt factor, dacă ne uităm la ce ne propune Huawei (cameră triplă), Xiaomi (preţuri incredibile şi dotări high end), Oppo (cameră glisantă) sau Vivo (cameră periscop şi scanner de amprente integrat în ecran).

Cum unele dintre aceste companii se apropie de cotaţia de 100 de miliarde de dolari viitorul pare să fie unul orientat spre China mai mult decât spre SUA sau Coreea.

⚡ Poți obține extra 20 euro pentru accesorii, cumpărând telefonul OnePlus 6T folosind acest link.
Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×