Vânzările de telefoane Huawei au crescut cu 30% față de anul trecut; Apple pierde locul 2, Samsung în corzi; Cum s-a întâmplat?

2.153 ori
<b>Vânzările de telefoane Huawei au crescut cu 30% față de anul trecut; Apple pierde locul 2, Samsung în corzi; Cum s-a întâmplat?</b>Deși având la dispoziție doar piețele din Asia, Europa și Africa, Huawei a reușit un an de excepţie, cu toate problemele aduse de reticența afișată (și nu numai) de către administraţia Trump. Chinezii au raportat vânzări de peste 200 milioane de terminale

Deși având la dispoziție doar piețele din Asia, Europa și Africa, Huawei a reușit un an de excepţie, cu toate problemele aduse de reticența afișată (și nu numai) de către administraţia Trump. Chinezii au raportat vânzări de peste 200 milioane de terminale mobile, ceea ce înseamnă un salt de cel puțin 30% față de anul trecut (153 mil. terminale vândute).

Această creștere îi propulsează pe locul secund la nivel global (în dauna celor de la Apple) și îi pune în gardă pe cei de la Samsung, care cu siguranță vor avea un an extrem de dificil în 2019.

Reușita se datorează în mare parte strategiei de marketing, dar și al accentului pus pe R&D, segment în care Huawei au anunțat cheltuieli de peste 15 miliarde de dolari SUA.

Dacă în cazul R&D am observat rezultatele execelente afișate pe parte de hardware: cameră foarte bună, autonomie crescută, încărcare extrem de rapidă, putere de procesare și AI. În privința marketingului observăm o inundație de terminale Huawei, modele care acoperă absolut toată plaja de necesități și bugete. Aș mai remarca și parteneriatele foarte avantajoase făcute de chinezi, alianțe care asociază numele Huawei cu ce e mai bun în industrie:

  • Cameră - Leika
  • Culori - Pantone
  • Design - Porsche

Aceste parteneriate sunt gândite profund, ele nu aduc doar beneficii pe plan tehnologic, ci punctează mai ales pe parte de imagine. Practic împărtășesc factorul numit „dorință” al fanlor brandurilor în cauză, direcționându-i către Huawei. Acest lucru și strategia inteligentă de implicare a comunității tech la nivel local prin organizarea unor competiții și campanii, chinezii au reușit să se strecoare în mintea noastră la mod pozitiv, generând un sentiment de dinamism și optimism privindu-i.

Problema cea mare e că popularitatea aduce cu sine și probleme, mai ales că ele au implicații nu doar economice ci și politice. Nu cred că ne-am dori o lume dominată de China, nu de altceva, dar nu știm la ce să ne așteptăm, asta în comparație cu deja testata (relativă) bunăstare sub umbrela UE și NATO - AKA SUA. Cert e că excluzând politicul, Huawei e producătorul momentului și centrul atenției, nu doar în producția de telefoane mobile!

Oare ce ne/ le aduce 2019?

⚡ -3% din preț pe QuickMobile dacă folosești cuponul: QUICK202

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×