Nu doar piaţa globală smartphone e în picaj, în frunte cu iPhone-urile, ci şi cea chineză. Cele mai noi cifre publicate de Canalys indică faptul că livrările de smartphone-uri din China au picat cu 30.5% în ultimele 3 luni faţă de finalul lui 2018.
Picajul este de cu 5.8% în T1 2019 faţă de T1 2018. 140 de milioane de unităţi au fost livrate în primele 3 luni ale acestui an în cea mai populată ţară din lume. Motivul scăderii? Publicul are mai puţină încredere în piaţa locală, pe fondul disputei SUA - China şi al tensiunii asociate. Au contat şi alte aspecte, precum schimbările de curs valutar şi faptul că tradiţional după sărbătorile de iarnă se înregistrează un picaj pe tot globul la electronice.
Pe de altă parte chinezii au avut Noul An Chinezesc în T1 2019 şi ar trebui să primească un boost din acea sărbătoare şi reducerile aferente. În ciuda scăderi generale, cumva Huawei o duce bine, înregistrand o creştere de peste 10 milioane de unităţi smartphone livrate în trimestrul întâi, faţă de intervalul ianuarie-martie 2018. Cheia a fost lansarea de multiple handseturi entry level şi midrange, plus campaniile de achiziţii de telefoane Huawei la nivel de companii chineze, în semn de susţinere după problemele din SUA şi Vest. Xiaomi,
Oppo şi Vivo au înregistrat scăderi de livrări în această perioadă, iar Xiaomi a picat chiar cu 20% faţă de anul trecut. Trimestrul 2 ar trebui să fie unul ceva mai bun pentru China, fiind prezisă o creştere de peste 20% faţă de T1, recuperând handicapul. Exporturile ar trebui să îşi revină şi cererea locală să crească.