Motorola - care sunt planurile Google?

Autor:  | Publicat în:  Motorola 1.193 ori
<b>Motorola - care sunt planurile Google?</b>Google a anunțat achiziția Motorola încă din 2011, dar a primit acceptul comisiilor de specialitate din Uniunea Europeană, China și SUA abia în 2012. A trecut ceva timp și de la acest moment. Uimește faptul că nu au anunțat absolut nimic nou,...

Google a anunțat achiziția Motorola încă din 2011, dar a primit acceptul comisiilor de specialitate din Uniunea Europeană, China și SUA abia în 2012. A trecut ceva timp și de la acest moment. Uimește faptul că nu au anunțat absolut nimic nou, niciun telefon sau vreo tabletă care să aducă Android la un alt nivel.

Nici măcar în seria Nexus nu sunt planuri pentru un smartphone făcut de Motorola. Se spune că următorul Nexus va sosi în cinci variante de la sfârșitul anului, iar tableta Nexus ar ieși din colaborarea cu ASUS.

Adevărul că inițial se spunea că Google a luat Motorola mai degrabă pentru cele 18.000 de patente decât să dezvolte un business și să aducă compania de telefoane din SUA la nivelul la care era în urmă cu mai mulți ani. Vă reamintesc că Motorola a fost prima mare companie de telefonie mobilă, primul telefon mobil a fost făcut de ei și Nokia le-a luat locul pe la începutul primului deceniu din secolul al XXI-lea.

Am observat că Motorola ține mult la două piețe: SUA unde seria Droid înregistrează vânzări decente și China unde s-a ajuns să prezinte numeroase telefoane în premieră. Europa nu reprezintă o piață importantă pentru ei sau cel puțin una pe care să mizeze. Aici au sosit cu întârziere Motorola Milestone - prima și a doua generație, Motorola RAZR. Niciun telefon Motorola din Europa nu a primit oficial un upgrade la Android 4.0 din câte știu. Doar în Grecia apăruse un telefon RAZR cu Android 4.0, un early preview care era o greșeală de la service-ul ce-l primise în garanție.

Vine și întrebarea de ce Google acționează așa temător. Normal că se gândesc la suita de companii cu care colaborează. Cu Motorola vor intra în concurență directă cu Samsung, Sony, LG, HTC, etc. Nu au cum să obțină un feedback pozitiv de la aceștia. Google nu-și permite să reducă colaborarea cu ei și mai ales acum când Android este pe val - peste 900.000 de device-uri Android sunt activate zilnic.

Ca să vă faceți o idee de cât de puține telefoane vinde Motorola față de Samsung vă aduc cifrele ABI Research pentru Q1 2012:

  • Samsung - peste 43 de milioane de smartphone-uri;
  • Motorola - 5.1 milioane și în scădere față de 5.4 milioane în Q4 2012. 

Google ar putea prin intermediul Motorola să furnizeze un smartphone complet sau o tabletă. Ar avea Android de la sursă, cele mai rapide update-uri de software. Ar deveni un fel de Apple, păstrăm proporția. Ar livra un device cu softul, dar și hardware-ul conceput sub directa sa coordonare. Este visul multora, al celor care-și doresc un telefon care să primească update de soft și la 2 - 3 ani după ce a fost lansat, cei care nu suportă interfețele în genul TouchWiz, Sense sau de ce nu și Motoblur.

Presupun că acum își calculează următoarea mutare și analizează care ar fi cel mai bun plan fără a afecta și companiile ce i-au ajutat într-un fel să aducă Android pe poziția de acum. Este un adevărat sistem în care fiecare are atuurile sale și resurse mai mari sau mai mici. Spre exemplu, Samsung plusează în ce privește tehnologia din spatele display-urilor, produce cel mai performant CPU quad-core la ora actuală, Google are Android, Sony uimește prin unele procesoare dual-core încadrate în zona middle-level, display-urile LED backlight, senzori foto. HTC aduce expertiza din domeniul smartphone-urilor, Sense UI, design de top.

Să creionăm 3 alternative ale Google pentru Motorola:

A. Să dezvolte o adevărată gamă de telefoane și tablete. Să încerce a furniza smartphone-ul complet prin intermediul său.

B. Să lase companie în ritmul de acum, fără noutăți care să atragă în piață, să se mulțumească cu market share-ul din prezent și să mai scoată din când în când câte un device care să-i tragă în sus precum s-a dorit cu gama RAZR.

C. Să închidă Motorola sub motivația că nu este profitabilă, peste 1 - 2 ani de zile când market share-ul ar scădea constant dacă nu s-ar aduce ceva cu adevărat nou.

Care variantă vi se pare mai plauzibilă?

Acest site folosește cookies. Prin navigarea pe acest site, vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Citește mai mult×