Trimestrul 2 s-a încheiat de ceva vreme şi acum ne aflăm în plin trimestru 3, dar asta nu opreşte marile firme ca Strategy Analytics să facă deja topuri pe anul curent. Spre exemplu tocmai au publicat un nou clasament global al producătorilor smartphone, între care se remarcă Xiaomi, prin faptul că au reintrat în top 5.
Aceste cifre şi date acoperă trimestrul 2 al anului curent, perioada în care Samsung şi Apple au ocupat locurile întâi şi doi. Ambele firme au înregistrat creşteri de livrări faţă de anul anterior, dar au avut în acelaşi timp picaje la nivel de cotă de piaţă. Samsung a încheiat acea perioadă cu o cotă de 22.1%, iar Apple a ajuns la 11.4%.
Huawei a terminat pe locul 3, cu 10.7%, iar Oppo a ieşit în evidenţă prin creşterea cu aproape 3% şi cota de 8.2%. Plutonul se încheie cu Xiaomi, care se afla pe locul 5, pentru prima oară în ultimul an. Livrările companiei au crescut din trimestrul 2 al anului 2016 în trimestrul 2 al anului 2017, ca şi cota de piaţă, care este acum la 6.4%.
Nu a fost un an uşor pentru Xiaomi, între plecarea vicepreşedintelui global Hugo Barra şi numărul mare de telefoane lansate, unele ţintite clar spre pieţe ca India spre exemplu. Bătălia celor de la Xiaomi pentru locul 5 s-a dat cel mai probabil cu Vivo, companie soră cu Oppo şi care a crecut de asemenea mult în ultimii ani. Rămâne de văzut dacă Xiaomi se mai poate menţine în acest top, având în vedere spre exemplu lipsa sa de artificii de marketing internaţional.
Oppo şi Vivo spre exemplu au parteneriate cu fotbalişti celebri şi sponsorizează campionate de fotbal. Xiaomi nu prea s-a implicat în aşa ceva.