Nu doar Apple pierde teren pe piaţa din China, ci şi Samsung, care a înregistrat vânzări cu 50% mai mici în China în primul trimestru al acestui an faţă de perioadă anterioară. Coreenii pierd teren în fața brandurilor locale, mai ales Huawei, Oppo şi Vivo.
China este cea mai mare piaţa smartphone de pe glob şi ca atare e foarte importantă pentru aceste companii. Cel mai nou raport publicat de Counterpoint Technology Market Research indică faptul că livrările de smartphone-uri Samsung Electronics au scăzut cu 60% faţă de anul trecut, în primele 3 luni ale lui 2017. Au fost livrate 3.5 milioane de unităţi, iar cota de piaţă a creatorului lui Galaxy S8 e acum de 3.3%, faţă de 8.6% în 2016.
Şi cum cota şi vânzările luate dintr-o parte ajung în alta, Oppo, Vivo şi Huawei au înregistrat creşteri în această perioadă. Livrările lor au crescut cu 81%, respectiv 60% şi 25%. Huawei rămâne pe poziţie fruntaşă, cu o cotă de 19.7%, urmată de Oppo cu 17.5% şi Vivo, cu 17.1%. Huawei a făcut de altfel rocada cu Oppo, care o întrecuse pentru o scurtă perioadă.
E drept că aportul lui Samsung Galaxy S8 de abia acum începe să se simtă, deci cifrele pe trimestrul 2 vor fi total diferite pentru Samsung şi mult mai pozitive.